Gezonde food truck Unilever valt op tijdens Dance Valley


Horeca - Afgelopen zaterdag presenteerde Unilever Food Solutions haar nieuwe Verleidelijk Lekker-programma op Dance Valley in Spaarnwoude. De reacties waren gemengd, vertelt sterrenkok Onno Kokmeijer. Maar opvallen deed de truc in ieder geval. Om Nederland, en dan vooral jongeren, kennis te laten maken met gezondere snacks stond Unilever Food Solutions op het ietwat modderige Dance Valley-terrein met de Verleidelijk Lekker-truck. Geen vlezige hamburgers, bakken vette patat of broodjes kaassoufflé -waar overigens volgens Kokmeijer op z’n tijd niets mis mee is-, maar organic noedels, no meat burgers en tabouté met zoetwater gamba’s. “Bij gezond, of gezonder eten, denkt men al gauw aan niet lekker of duur”, vertelt Kokmeijer werkzaam bij tweesterrenrestaurant Ciel Bleu in het Amsterdamse Okura. “Terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Met een paar kleine aanpassingen maak je eten al snel gezonder, terwijl je niets afdoet aan de smaak.” En dat is ook precies de bedoeling van het programma. Door middel van kleine stapjes een wezenlijk verschil maken. “Je moet tenslotte ergens beginnen”, legt Winfred de Ruijter, manager online marketing at Unilever Food Solutions uit. De werkwijze? In gesprek gaan met chefs en horeca. “Die staan hier namelijk best open voor, maar weten niet altijd waar te beginnen, of zijn bang dat hun klanten afhaken. Wij gaan ze echter laten zien dat kleine acties samen een groot verschil maken voor de gezondheid van de buitenshuiseter.” De reacties van de festivalgangers op de food truck zijn gemengd, valt Kokmeijer op. “Men moet er natuurlijk even aan wennen. Vegetarisch en veel groente op een festival is nu eenmaal ongebruikelijk. Maar mensen zijn absoluut nieuwsgierig en bereid om te proberen. We vallen wél op.” Lees meer over het initiatief van Unilever Food Solutions in FoodClicks editie 4  Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid