GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten
Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het verbinden van die groepen de toekomst. Met GRIZZL bouwt het duo al sinds 2013 aan een duurzamere en vooral betere snackcultuur. Januari 2020 lanceerde GRIZZL vanuit die missie een compleet nieuw menu dat snackende tegenpolen bij elkaar aan tafel krijgt. GRIZZL begon in 2013 als foodtruck en opende na 3,5 jaar drie locaties in de hoofdstad: een wijksnackbar aan ’t Gelderlandplein, een burgerbar in foodhall Market 33 en een plek voor de snelle bite op de Oude Doelenstraat. Maar het cafetariabedrijf ziet ook mogelijkheden buiten Amsterdam. Meat the veggies. Met het nieuwe menu dat in januari 2020 geïntroduceerd werd, voegt GRIZZL een ruime keuze toe voor iedereen, ongeacht of diegene nu vlees wil of niet. Waar het originele menu iedereen voorzag van een beefburger, kipburger, vegetarische burger en veganburger, creëert GRIZZL nu voor elke burger een vegan of vegetarische tegenhanger. Bron: @FoodClicks
Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het verbinden van die groepen de toekomst. Met GRIZZL bouwt het duo al sinds 2013 aan een duurzamere en vooral betere snackcultuur. Januari 2020 lanceerde GRIZZL vanuit die missie een compleet nieuw menu dat snackende tegenpolen bij elkaar aan tafel krijgt. GRIZZL begon in 2013 als foodtruck en opende na 3,5 jaar drie locaties in de hoofdstad: een wijksnackbar aan ’t Gelderlandplein, een burgerbar in foodhall Market 33 en een plek voor de snelle bite op de Oude Doelenstraat. Maar het cafetariabedrijf ziet ook mogelijkheden buiten Amsterdam. Meat the veggies. Met het nieuwe menu dat in januari 2020 geïntroduceerd werd, voegt GRIZZL een ruime keuze toe voor iedereen, ongeacht of diegene nu vlees wil of niet. Waar het originele menu iedereen voorzag van een beefburger, kipburger, vegetarische burger en veganburger, creëert GRIZZL nu voor elke burger een vegan of vegetarische tegenhanger. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees berichtNieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal
Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.
Lees berichtHela komt met ready-to-serve Maaltijdsauzen
Introductie – Hela brengt vanaf april dit jaar zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt die de foodprofessional in de keuken kunnen helpen op het gebied van gemak, smaak en gezondheid.
Lees berichtILT gaat strenger controleren op naleving SUP-regels
Controle - De ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) gaat cafetaria’s strenger controleren op de naleving van de nieuwe verpakkingsregels, de zogenaamde Singel Use Plastic (SUP)-regels. Daarvoor waarschuwt vakvereniging ProFr, die daarover bericht heeft ontvangen van de inspectiedienst.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtBram Ladage schept 24.000 gratis frietjes weg op Valentijnsdag
Formulenieuws – Cafetariabedrijf Bram Ladage vierde Valentijnsdag dit jaar met het gratis weggeven van een ‘Brammetje’. Afgelopen woensdag werden op die manier maar liefst 24.000 klanten blij gemaakt met een gratis 'frietje met'.
Lees bericht