Gro Mushrooms en Dutch Cuisine gaan partnership aan


Circulariteit  – Oesterzwamverwerker Gro Mushrooms en Dutch Cuisine hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Partijen gaan later naar buiten brengen wat er in het kader van de overeenkomst zal worden gedaan. In ieder geval komt het logo van Dutch Cuisine op de verpakkingen te staan van de Gro producten. Daarnaast gaat Dutch Cuisine activiteiten ontplooien die de gedachte achter Gro Mushrooms meer bekendheid moeten gaan geven. Dutch Cuisine Dutch Cuisine zet de Nederlandse keuken en eetcultuur nationaal en internationaal op de kaart voor een breed publiek. Een eetcultuur die uniek is in de wereld en waar we trots op zijn, volgens Dutch Cuisine. De aangesloten partijen doen dit vanuit de 5 principes: Cultuur, Gezond, Natuur, Kwaliteit & Waarde. GRO Mushrooms gebruikt koffiedik als grondstof waarop Oesterzwammen worden gekweekt. Hiermee wordt niet alleen een afvalprobleem aangepakt, maar worden ook minder nieuwe grondstoffen gebruikt. Het koffiedik wordt door foodservice groothandelspartners opgehaald in hun bestaande logistieke stromen en aangeleverd bij de teler. Door deze combinatie ontstaat een circulair systeem. Innovatie De gekweekte paddenstoelen komen op die manier weer terug bij de consument via de restaurantketens en horeca die de koffiedik hebben ingezameld,  in verse hoedanigheid of als kant en klaar product. Voorbeelden daarvan kroketten, bitterballen, oesterzwamburgers en de nieuwe innovatie die op de Horecava wordt gelanceerd de Blended Burger, een hybride burger waarbij 50% van het vlees vervangen is door Oesterzwammen en enkele andere ingrediënten. Restaurantketen La Place is partner van het eerste uur. Dutch Cuisine heeft zich nu ook achter het circulaire systeem van Gro Mushrooms geschaard en om de transitie van dierlijk naar meer plantaardig eiwit consumptie te bevorderen. Beide partijen zijn member van de Green Protein Alliance. (GPA) Bron: @FoodClicks Circulariteit  – Oesterzwamverwerker Gro Mushrooms en Dutch Cuisine hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Partijen gaan later naar buiten brengen wat er in het kader van de overeenkomst zal worden gedaan. In ieder geval komt het logo van Dutch Cuisine op de verpakkingen te staan van de Gro producten. Daarnaast gaat Dutch Cuisine activiteiten ontplooien die de gedachte achter Gro Mushrooms meer bekendheid moeten gaan geven. Dutch Cuisine Dutch Cuisine zet de Nederlandse keuken en eetcultuur nationaal en internationaal op de kaart voor een breed publiek. Een eetcultuur die uniek is in de wereld en waar we trots op zijn, volgens Dutch Cuisine. De aangesloten partijen doen dit vanuit de 5 principes: Cultuur, Gezond, Natuur, Kwaliteit & Waarde. GRO Mushrooms gebruikt koffiedik als grondstof waarop Oesterzwammen worden gekweekt. Hiermee wordt niet alleen een afvalprobleem aangepakt, maar worden ook minder nieuwe grondstoffen gebruikt. Het koffiedik wordt door foodservice groothandelspartners opgehaald in hun bestaande logistieke stromen en aangeleverd bij de teler. Door deze combinatie ontstaat een circulair systeem. Innovatie De gekweekte paddenstoelen komen op die manier weer terug bij de consument via de restaurantketens en horeca die de koffiedik hebben ingezameld,  in verse hoedanigheid of als kant en klaar product. Voorbeelden daarvan kroketten, bitterballen, oesterzwamburgers en de nieuwe innovatie die op de Horecava wordt gelanceerd de Blended Burger, een hybride burger waarbij 50% van het vlees vervangen is door Oesterzwammen en enkele andere ingrediënten. Restaurantketen La Place is partner van het eerste uur. Dutch Cuisine heeft zich nu ook achter het circulaire systeem van Gro Mushrooms geschaard en om de transitie van dierlijk naar meer plantaardig eiwit consumptie te bevorderen. Beide partijen zijn member van de Green Protein Alliance. (GPA) Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid