Grolsch breidt aantal horecalocaties voor Proeverij-bieren uit naar 150

Bieren uit de Grolsch Proeverij voortaan in 150 horecalocaties verkrijgbaar

Bieren - Grolsch neemt twee succesvolle Proeverij bieren op in haar nationale bierportfolio. De bieren Klassieke Blond en Grolsch Saison zijn vanaf deze week landelijk verkrijgbaar. De brouwerij ontvangt meer positieve reacties op de Proeverij-bieren. Daarom heeft de brouwerij besloten het aantal van vijftig geselecteerde Grolsch horecagelegenheden verder uit te breiden naar 150. Daarmee zijn feitelijk alle specialbieren voortaan landelijk verkrijgbaar.

Grolsch Klassieke Blond is gebrouwen met drie soorten mout: gerstemout, tarwemout en een beetje karamelmout. Daarnaast zijn twee soorten hop gebruikt: Hercules hop voor de bitterheid en Saaz hop voor het aroma. In combinatie met de speciale Belgische abdijgist geven deze ingrediënten het bier een licht bloemige geur en een subtiel bittere smaak, laat de brouwer weten. Het speciaalbier heeft een alcoholpercentage van 6,7% en is verkrijgbaar in een bruine beugelfles.

Grolsch Saison is meer een dorstlessend bier met een alcoholpercentage van 6,5%. Het bier is gebrouwen met gerstemout en tarwemout en krijgt een toevoeging van echte honing. Het bier is licht troebel. Saison is verkrijgbaar in een bruine 30 cl fles.

Proeverij

De Klassieke Blond en Saison zijn respectievelijk het tiende en tweede bier van de Grolsch Proeverij, beide ontwikkeld door Meesterbrouwer Marc Janssen. De proeverij staat voor een serie speciaalbieren, gebrouwen in de proefbrouwerij, waar geëxperimenteerd door de Meesterbrouwers op basis van vakmanschap. Alle nieuwe creaties zijn gedurende een bepaalde periode exclusief verkrijgbaar in geselecteerde Grolsch horecagelegenheden, voordat ze landelijk worden geintroduceerd. Inmiddels zijn er tien bieren ontwikkeld. Juan Perez, Brand Manager Grolsch Speciaalbieren: “Vier van deze bieren hebben we in ons bierportfolio opgenomen.” De bieren van de Proeverij zijn voor horecagelegenheden ook mooi vanwege de exclusiviteit, vandaar dat de komende maanden het aantal geselecteerde horecagelegenheden wordt uitgebreid van 50 naar 150. De bieren krijgen daardoor een landelijke dekking.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek