Hans Böhm nieuwe directeur Heineken Nederland
Benoeming - Hans Böhm (47) is aangewezen als de opvolger van Algemeen Directeur Heineken Nederland Pascal Gilet, die per 1 februari Managing Director Heineken Frankrijk wordt. Böhm is momenteel Managing Director Beerwulf. Pascal Gilet heeft sinds 2000 diverse functie bekleed bij Heineken. Daarvoor was hij werkzaam bij Bic en Kraft Foods in Frankrijk. Onder leiding van Gilet heeft Heineken haar positie aanzienlijk versterkt met innovatie concepten. Ook werd een geheel vernieuwde Out of Home organisatie neergezet en stond Heineken Nederland aan de basis in de bouwen van de alcoholvrije categorie in Nederland. Hans Böhm is in 1996 bij Heineken Nederland gestart als Commercial Management Trainee, met een eerste opdracht bij Vrumona. Daarna vervulde hij meerdere sales- en marketingposities binnen Heineken Nederland. Sinds 2016 is Böhm founder en Managing Director van Beerwulf. Beerwulf groeide onder zijn leiding uit van start up naar scale up. Inmiddels werken er ruim 75 e-commerce specialisten bij Beerwulf en is Beerwulf uitgegroeid tot de nummer 1 of 2 positie in de top zes landen. Ruim 300 miljoen Europeanen hebben hiermee direct toegang tot een assortiment van 1.000 verschillende bieren van vele brouwers met veel liefde voor bier. De benoeming van Böhm valt samen met een verandering in de organisatie van Heineken Nederland. Vanaf 1 januari 2020 gaat de brouwerij verder in drie verschillende werkmaatschappijen. Per 1 februari 2020 wordt hij verantwoordelijk voor Heineken Nederland, de commerciële werkmaatschappij voor bier en cider. Vrumona dat wordt geleid door Evelien Sanders-de Boer valt onder verantwoordelijkheid van Heineken Nederland. Heineken Netherlands Supply wordt geleid door Maarten Koudenburg. Bron: @FoodClicks Benoeming - Hans Böhm (47) is aangewezen als de opvolger van Algemeen Directeur Heineken Nederland Pascal Gilet, die per 1 februari Managing Director Heineken Frankrijk wordt. Böhm is momenteel Managing Director Beerwulf. Pascal Gilet heeft sinds 2000 diverse functie bekleed bij Heineken. Daarvoor was hij werkzaam bij Bic en Kraft Foods in Frankrijk. Onder leiding van Gilet heeft Heineken haar positie aanzienlijk versterkt met innovatie concepten. Ook werd een geheel vernieuwde Out of Home organisatie neergezet en stond Heineken Nederland aan de basis in de bouwen van de alcoholvrije categorie in Nederland. Hans Böhm is in 1996 bij Heineken Nederland gestart als Commercial Management Trainee, met een eerste opdracht bij Vrumona. Daarna vervulde hij meerdere sales- en marketingposities binnen Heineken Nederland. Sinds 2016 is Böhm founder en Managing Director van Beerwulf. Beerwulf groeide onder zijn leiding uit van start up naar scale up. Inmiddels werken er ruim 75 e-commerce specialisten bij Beerwulf en is Beerwulf uitgegroeid tot de nummer 1 of 2 positie in de top zes landen. Ruim 300 miljoen Europeanen hebben hiermee direct toegang tot een assortiment van 1.000 verschillende bieren van vele brouwers met veel liefde voor bier. De benoeming van Böhm valt samen met een verandering in de organisatie van Heineken Nederland. Vanaf 1 januari 2020 gaat de brouwerij verder in drie verschillende werkmaatschappijen. Per 1 februari 2020 wordt hij verantwoordelijk voor Heineken Nederland, de commerciële werkmaatschappij voor bier en cider. Vrumona dat wordt geleid door Evelien Sanders-de Boer valt onder verantwoordelijkheid van Heineken Nederland. Heineken Netherlands Supply wordt geleid door Maarten Koudenburg. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees bericht