Heineken: bij ieder biertje een gratis watertje


Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf   Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid