Heineken introduceert nieuw tapsysteem Blade

De nieuwe biertap Blade van heineken met Thijs Merks van Postiljon Hotel

Bier - Blade, het nieuwe tapsysteem voor de kleinere horecalocaties van Heineken, lijkt vanaf het moment van introductie op horecavakbeurs Horecava aan te slaan als oplossing voor de horeca. Op de eerste beursdagen meldden zich talloze horecapartijen die mogelijkheden zien met de ‘Beertender’ voor de professionele markt.

Sportverenigingen, cateraars en hotels, maar ook andere horecabedrijven, zoals exploitanten van bowling- en golfbanen hebben zich voor het nieuwe tapsysteem bij de Nederlandse bierbrouwer gemeld. De Blade vult een gat in de markt. Niet alleen biedt het systeem de mogelijk koud bier te tappen op locaties waar dat voorheen vrijwel alleen met flesjes kon, de Blade zorgt ook voor een volwaardig vers getapt koud biertje met schuimkraag. Voetbalteams kunnen nu hun eigen Blade met 8 liter bier op tafel zetten en bij personeelsbijeenkomsten en andere recepties biedt het eveneens mogelijkheden. Maar ook bij bowlingbanen waar vaak sprake is van groepen kan een fustje worden aangeboden.

Op zoek

“We zijn al langere tijd op zoek naar een manier om onze vergadergasten een kwalitatief tapbier aan te kunnen bieden”, zegt Thijs Merks van Postillion Hotels die de Blade in een pilot kon uitproberen. “Met Blade kunnen gasten nu zelf hun biertje tappen op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was.” Ook Geert de Natris van het Amsterdamse restaurant Garlic Queen mocht de Blade uitproberen. “Veel van onze gasten vroegen naar tapbier. Met name vanwege ruimtegebrek konden we hen dat eerder niet bieden. Omdat Blade weinig ruimte in beslag neemt, kunnen we dat nu wel serveren.”

Uitstraling

Blade is een plug-and-play-apparaat, maar heeft vanwege het design een professionele uitstraling. Het bierfust is feitelijk een bierzak die tijdens het gebruik vacuüm wordt getrokken. Het apparaat koelt, maar om het bier op de juiste temperatuur te kunnen serveren wordt 24-uurs koeling vooraf geadviseerd. Blade wordt wereldwijd geïntroduceerd en kost in Nederland tijdens de introductieperiode 299 euro, de normale prijs bedraagt 399 euro.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek