Heineken meest dominante merk in kantines bij vier populaire sporten
Sportkantines – Na een potje tennis, golf, hockey of voetbal, is de kans groot dat je een pils van Heineken nuttigt. Want bij deze vier populaire sporten is Heineken het meest dominante biermerk. Dat blijkt uit datagegevens van het bedrijf Datlinq. Volgens cijfers dit bureau in Capelle aan de IJssel schenken ze bij meer dan een derde van de tennis-, voet-, golf- of hockeykantines biermerken van Heineken, waaronder ook de merken Brand en Amstel vallen. Bij voetbal is Heineken al helemaal overheersend, zo laat het bedrijf weten. Daar is het aanwezig in 53 procent van de kantines. Opvallend is dat de positie van Bavaria – een van de grootste bierbrouwers van het land – erg verschilt. Bij voetbal drinken ze het bier van de Brabantse brouwer meestal niet, maar na afloop van een golfwedstrijd vaak wel. Bij deze sport heeft Bavaria 16% procent van de markt in handen. Energiedrank Datlinq heeft ook geanalyseerd hoe de verdeling is van de energiedrankjes in de verschillende sportkantines. Energiedrank, zoals Red Bull, wordt bij 20 procent van de Nederlandse sportverenigingen geschonken, maar bij voetbal is dit twee keer zo veel ( 47 procent) als bij de andere sporten. Op de vraag waarom is moeilijk te beantwoorden geven omdat Datlinq alleen de distributie in kaart brengt. Zo weten we dat AA Drink het vaakst verkrijgbaar is bij de sportkantines, maar dat bij golf het oranje drankje het juist met een tweede plaats doen. Ruim 57 procent biedt in plaats van AA drink daar namelijk Aquarius aan. Overigens is van alle populaire sporten bij golf sportdrank het minst geliefd, zo laat het bureau weten. 15 procent van de golfkantines biedt het niet eens aan tegenover 1 procent van de voetbalkantines. Bron: Datlinq/@FoodClicks Sportkantines – Na een potje tennis, golf, hockey of voetbal, is de kans groot dat je een pils van Heineken nuttigt. Want bij deze vier populaire sporten is Heineken het meest dominante biermerk. Dat blijkt uit datagegevens van het bedrijf Datlinq. Volgens cijfers dit bureau in Capelle aan de IJssel schenken ze bij meer dan een derde van de tennis-, voet-, golf- of hockeykantines biermerken van Heineken, waaronder ook de merken Brand en Amstel vallen. Bij voetbal is Heineken al helemaal overheersend, zo laat het bedrijf weten. Daar is het aanwezig in 53 procent van de kantines. Opvallend is dat de positie van Bavaria – een van de grootste bierbrouwers van het land – erg verschilt. Bij voetbal drinken ze het bier van de Brabantse brouwer meestal niet, maar na afloop van een golfwedstrijd vaak wel. Bij deze sport heeft Bavaria 16% procent van de markt in handen. Energiedrank Datlinq heeft ook geanalyseerd hoe de verdeling is van de energiedrankjes in de verschillende sportkantines. Energiedrank, zoals Red Bull, wordt bij 20 procent van de Nederlandse sportverenigingen geschonken, maar bij voetbal is dit twee keer zo veel ( 47 procent) als bij de andere sporten. Op de vraag waarom is moeilijk te beantwoorden geven omdat Datlinq alleen de distributie in kaart brengt. Zo weten we dat AA Drink het vaakst verkrijgbaar is bij de sportkantines, maar dat bij golf het oranje drankje het juist met een tweede plaats doen. Ruim 57 procent biedt in plaats van AA drink daar namelijk Aquarius aan. Overigens is van alle populaire sporten bij golf sportdrank het minst geliefd, zo laat het bureau weten. 15 procent van de golfkantines biedt het niet eens aan tegenover 1 procent van de voetbalkantines. Bron: Datlinq/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees berichtDe Kuyper benoemt Leo Evers als opvolger CEO Mark de Witte
Benoeming - Koninklijke De Kuyper, leverancier van cocktail likeuren, maakt bekend dat de huidige Chief Executive Officer, Mark de Witte, met pensioen gaat met ingang van 30 april 2024. Als opvolger is benoemd Leo Evers.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees bericht