Heineken zet fors in op cidermarkt


Ciders – Heineken heeft de smaak te pakken en breidt het assortiment ciders de komende tijd fors uit. Het feit dat dertig procent van de consument wel alcohol drinkt maar geen bier is alle reden voor Heineken daar een alternatief voor te bieden. Naast Apple Bandit komt Heineken ook met de speciaal ciders Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen voor het buitenshuiskanaal. Hiermee biedt HEINEKEN de Nederlandse consument die geen bier drinkt, of graag varieert, een breder portfolio aan ciders, dan alleen met Jillz. Cider is wereldwijd sterk in opkomst juist omdat het een interessante variatie biedt tussen bier en wijn. Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: "De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland. We geloven daarom dat nú het moment is om flink in te zetten op  de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie. Een grote groep consumenten is steeds meer op zoek naar variatie voor verschillende momenten; van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij." Volgens Gilet is de cidermarkt in Nederland zo’n 70.000 hectoliter groot. Jillz is daarbinnen veruit marktleider. Bram Westenbrink, Directeur Marketing Heineken Nederland: "We willen dat Apple Bandit het hart van de cidercategorie wordt zoals Heineken dat is voor pils en Amstel voor Radler. Apple Bandit is een verfrissende cider voor zowel mannen als vrouwen. Het feit dat één op de drie Nederlanders geen bier drinkt, betekent een enorm potentieel voor de cidercategorie. Om de rijkheid van de cider te laten zien, bouwen we ons ciderportfolio verder uit met de merken Stassen, Blind Pig, Bulmers en Old Mout." Over Apple Bandit Apple Bandit is als product in 30cl fles verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, en bevat 4,5% alcohol. Apple Bandit komt vanaf deze zomer beschikbaar in de horeca in een 30cl fles. Daarnaast zullen de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden selectief geïntroduceerd worden in diverse horeca- en leisuregelegenheden. In de supermarkt is Apple Bandit in 6-pack vanaf juni te verkrijgen voor een consumenten adviesprijs van 4,99 euro. Bron: @FoodClicks

Ciders – Heineken heeft de smaak te pakken en breidt het assortiment ciders de komende tijd fors uit. Het feit dat dertig procent van de consument wel alcohol drinkt maar geen bier is alle reden voor Heineken daar een alternatief voor te bieden. Naast Apple Bandit komt Heineken ook met de speciaal ciders Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen voor het buitenshuiskanaal. Hiermee biedt HEINEKEN de Nederlandse consument die geen bier drinkt, of graag varieert, een breder portfolio aan ciders, dan alleen met Jillz. Cider is wereldwijd sterk in opkomst juist omdat het een interessante variatie biedt tussen bier en wijn. Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: "De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland. We geloven daarom dat nú het moment is om flink in te zetten op  de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie. Een grote groep consumenten is steeds meer op zoek naar variatie voor verschillende momenten; van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij." Volgens Gilet is de cidermarkt in Nederland zo’n 70.000 hectoliter groot. Jillz is daarbinnen veruit marktleider. Bram Westenbrink, Directeur Marketing Heineken Nederland: "We willen dat Apple Bandit het hart van de cidercategorie wordt zoals Heineken dat is voor pils en Amstel voor Radler. Apple Bandit is een verfrissende cider voor zowel mannen als vrouwen. Het feit dat één op de drie Nederlanders geen bier drinkt, betekent een enorm potentieel voor de cidercategorie. Om de rijkheid van de cider te laten zien, bouwen we ons ciderportfolio verder uit met de merken Stassen, Blind Pig, Bulmers en Old Mout." Over Apple Bandit Apple Bandit is als product in 30cl fles verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, en bevat 4,5% alcohol. Apple Bandit komt vanaf deze zomer beschikbaar in de horeca in een 30cl fles. Daarnaast zullen de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden selectief geïntroduceerd worden in diverse horeca- en leisuregelegenheden. In de supermarkt is Apple Bandit in 6-pack vanaf juni te verkrijgen voor een consumenten adviesprijs van 4,99 euro. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid