HelloFresh opent nieuw distributiecentrum in Bleiswijk


Distributie – Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft vandaag een nieuw distributiecentrum op bedrijventerrein Prisma in Bleiswijk geopend. Het distributiecentrum is ontworpen samen met partner Leen Menken, die de hele distributieoperatie verzorgt. Het nieuwe dc met 21.000 m2 is twee keer zo goot als het oude distributiecentrum. HelloFresh heeft daardoor de mogelijkheid om haar klanten een nog groter en uitgebreider assortiment aan te bieden. Daarnaast kunnen zij hun service nog persoonlijker, efficiënter en flexibeler inzetten. Tien hubs Vanuit het dc in Bleiswijk worden tien hubs beleverd in Nederland en België. Vanuit deze locaties worden naast deze twee markten ook Luxemburg en het noordelijk deel van Frankrijk beleverd. Dat gebeurt met zo’n 500 bestelbusjes. Daarnaast wordt binnenkort geëxperimenteerd met elektrisch vervoer, liet Olaf Vreeburg, Head of Operations bij HelloFresh weten. Voor de rest werden er weinig cijfers en aantallen gedeeld tijdens de opening. Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Benelux meldde alleen dat Hello Fresh soms weken doormaakt dat het met 20 procent groeit. Omzet De omzet van HelloFresh werd door sommige aanwezige leveranciers geschat op 120 miljoen euro. Bij de Food 500 van het FSIN neemt het bedrijf een 53ste positie in met  een geschatte omzet van 84 miljoen euro. Het centrum heeft zoals gezegd, een oppervlakte van 21.000m2 en telt 42 laad-/losplatforms, 650 meter aan transportband en 1.200m2 aan zonnepanelen die de koeling verzorgen van het pand. Het gebouw wordt opgeleverd met een BREEAM Excellent certificaat, een internationaal erkend keurmerk dat duurzaamheid in de volle breedte beoordeeld. 12 recepten HelloFresh Benelux, in 2012 opgericht door Maartje Frederiks, biedt klanten de keuze uit twaalf recepten waarvan de ingrediënten wekelijks in een maaltijdbox worden aangeleverd. Klanten kunnen zelf het tijdstip bepalen waarop er wordt bezorgd. Alle recepten variëren wekelijks en zijn eenvoudig te bereiden in gemiddeld een half uur. De boxen zijn er in verschillende samenstellingen: de Originalbox, Veggiebox, Familybox, Quick & Easy Box, Fruitbox, Ontbijtbox en Wijnbox. 39,5 miljoen maaltijden HelloFresh is een Duitse startup met lokale vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, Australië, Zwitserland, Canada en de Verenigde Staten. Wereldwijd leverde HelloFresh in het laatste kwartaal van 2017 ongeveer 39,5 miljoen verse en gevarieerde maaltijden af bij circa 1,45 miljoen huishoudens. bpost Leen Menken verzorgt al jarem het logistieke proces binnen HelloFresh. Eind vorig jaar zijn de aandelen van Leen Menken overgenomen door het Belgische bpost. Met deze samenwerking hoopt Leen Menken verder te kunnen groeien in al haar bedrijfsactiviteiten: foodservice logistiek, inpakwerk en de fijnmazige fooddistributie. Als familie blijft Leen Menken bij het bedrijf betrokken en vooralsnog ook naar buiten toe vertegenwoordigen. Bron: @FoodClicks Distributie – Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft vandaag een nieuw distributiecentrum op bedrijventerrein Prisma in Bleiswijk geopend. Het distributiecentrum is ontworpen samen met partner Leen Menken, die de hele distributieoperatie verzorgt. Het nieuwe dc met 21.000 m2 is twee keer zo goot als het oude distributiecentrum. HelloFresh heeft daardoor de mogelijkheid om haar klanten een nog groter en uitgebreider assortiment aan te bieden. Daarnaast kunnen zij hun service nog persoonlijker, efficiënter en flexibeler inzetten. Tien hubs Vanuit het dc in Bleiswijk worden tien hubs beleverd in Nederland en België. Vanuit deze locaties worden naast deze twee markten ook Luxemburg en het noordelijk deel van Frankrijk beleverd. Dat gebeurt met zo’n 500 bestelbusjes. Daarnaast wordt binnenkort geëxperimenteerd met elektrisch vervoer, liet Olaf Vreeburg, Head of Operations bij HelloFresh weten. Voor de rest werden er weinig cijfers en aantallen gedeeld tijdens de opening. Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Benelux meldde alleen dat Hello Fresh soms weken doormaakt dat het met 20 procent groeit. Omzet De omzet van HelloFresh werd door sommige aanwezige leveranciers geschat op 120 miljoen euro. Bij de Food 500 van het FSIN neemt het bedrijf een 53ste positie in met  een geschatte omzet van 84 miljoen euro. Het centrum heeft zoals gezegd, een oppervlakte van 21.000m2 en telt 42 laad-/losplatforms, 650 meter aan transportband en 1.200m2 aan zonnepanelen die de koeling verzorgen van het pand. Het gebouw wordt opgeleverd met een BREEAM Excellent certificaat, een internationaal erkend keurmerk dat duurzaamheid in de volle breedte beoordeeld. 12 recepten HelloFresh Benelux, in 2012 opgericht door Maartje Frederiks, biedt klanten de keuze uit twaalf recepten waarvan de ingrediënten wekelijks in een maaltijdbox worden aangeleverd. Klanten kunnen zelf het tijdstip bepalen waarop er wordt bezorgd. Alle recepten variëren wekelijks en zijn eenvoudig te bereiden in gemiddeld een half uur. De boxen zijn er in verschillende samenstellingen: de Originalbox, Veggiebox, Familybox, Quick & Easy Box, Fruitbox, Ontbijtbox en Wijnbox. 39,5 miljoen maaltijden HelloFresh is een Duitse startup met lokale vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, Australië, Zwitserland, Canada en de Verenigde Staten. Wereldwijd leverde HelloFresh in het laatste kwartaal van 2017 ongeveer 39,5 miljoen verse en gevarieerde maaltijden af bij circa 1,45 miljoen huishoudens. bpost Leen Menken verzorgt al jarem het logistieke proces binnen HelloFresh. Eind vorig jaar zijn de aandelen van Leen Menken overgenomen door het Belgische bpost. Met deze samenwerking hoopt Leen Menken verder te kunnen groeien in al haar bedrijfsactiviteiten: foodservice logistiek, inpakwerk en de fijnmazige fooddistributie. Als familie blijft Leen Menken bij het bedrijf betrokken en vooralsnog ook naar buiten toe vertegenwoordigen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Leen Menken start met Foodlogica distributieproef in Amsterdam

Stadsdistributie - Leen Menken Foodservice Logistics start in samenwerking met de fietskoeriers van Foodlogica en de gemeente Amsterdam een twee maanden durende proef met duurzame stadsdistributie. Bij de proef worden bestellingen van verschillende leveranciers gebundeld en afgeleverd bij bedrijven en particulieren.

Lees bericht

Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen

Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.

Lees bericht



HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid