HelloFresh selecteert duurzame verpakking van Tetra Pak


Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. HelloFresh maakt sinds 2017 van diezelfde verpakkingen ook al gebruik in de VS. Daar heeft het bezorgdienst door het gebruik van de kartonnen verpakking een 80% lagere CO2-voetdruk gekregen. Vooral omdat de verpakkingen praktischer zijn en ruimte besparen, maar bovendien fors lager in gewicht zijn dan de blikjes en glazen potten. Jakob Schmidt, Senior Global Procurement Manager bij HelloFresh Global: “De introductie van de Tetra Recart-doos is een strategische stap voor HelloFresh. We verkleinen onze klimaatvoetafdruk door een betere en efficiëntere logistiek.” De producten die in de duurzamere verpakking van Tetra komen zijn in ieder geval de tomaten, bonen, kikkererwten en linzen van HelloFresh. Online stijgt wereldwijd Volgens het Engelse onderzoekbureau PlanetRetail RNG stijgen de online voedsel uitgaven de komende jaren nog fors door, namelijk naar zo’n $625 miljard in 2023. Dat is een toename van $213 miljard ten opzichte van vorig jaar. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. HelloFresh maakt sinds 2017 van diezelfde verpakkingen ook al gebruik in de VS. Daar heeft het bezorgdienst door het gebruik van de kartonnen verpakking een 80% lagere CO2-voetdruk gekregen. Vooral omdat de verpakkingen praktischer zijn en ruimte besparen, maar bovendien fors lager in gewicht zijn dan de blikjes en glazen potten. Jakob Schmidt, Senior Global Procurement Manager bij HelloFresh Global: “De introductie van de Tetra Recart-doos is een strategische stap voor HelloFresh. We verkleinen onze klimaatvoetafdruk door een betere en efficiëntere logistiek.” De producten die in de duurzamere verpakking van Tetra komen zijn in ieder geval de tomaten, bonen, kikkererwten en linzen van HelloFresh. Online stijgt wereldwijd Volgens het Engelse onderzoekbureau PlanetRetail RNG stijgen de online voedsel uitgaven de komende jaren nog fors door, namelijk naar zo’n $625 miljard in 2023. Dat is een toename van $213 miljard ten opzichte van vorig jaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht


Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Lees bericht

HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid