HelloFresh selecteert duurzame verpakking van Tetra Pak

De duurzame verpakkingen van Tetra Pak waarmee HelloFresh gaat werken

Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland.

HelloFresh maakt sinds 2017 van diezelfde verpakkingen ook al gebruik in de VS. Daar heeft het bezorgdienst door het gebruik van de kartonnen verpakking een 80% lagere CO2-voetdruk gekregen. Vooral omdat de verpakkingen praktischer zijn en ruimte besparen, maar bovendien fors lager in gewicht zijn dan de blikjes en glazen potten. Jakob Schmidt, Senior Global Procurement Manager bij HelloFresh Global: “De introductie van de Tetra Recart-doos is een strategische stap voor HelloFresh. We verkleinen onze klimaatvoetafdruk door een betere en efficiëntere logistiek.”

De producten die in de duurzamere verpakking van Tetra komen zijn in ieder geval de tomaten, bonen, kikkererwten en linzen van HelloFresh.

Online stijgt wereldwijd

Volgens het Engelse onderzoekbureau PlanetRetail RNG stijgen de online voedsel uitgaven de komende jaren nog fors door, namelijk naar zo’n $625 miljard in 2023. Dat is een toename van $213 miljard ten opzichte van vorig jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek