HelloFresh ziet omzet groeien en verlies afnemen

Een maaltijdenbox van HelloFresh

Bezorgservice - Maaltijdboxbezorger HelloFresh groeit en wist het verlies verder terug te dringen; steeg de omzet in 2018 met 41,4% naar 1,28 miljard euro, het verlies van 82,8 miljoen euro lag 6,7% lager dan in 2017.

HelloFresh kreeg er in 2018 flink meer klanten bij en verwerkte ook aanzienlijk meer bestellingen. De omzet kwam hierdoor hoger uit en ook werden de operationele verliezen beperkt.

Quitte

Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf, zegt in een toelichting dat 2018 een goed jaar is geweest voor HelloFresh, zo niet het meest succesvolle jaar. Het concern, dat inmiddels acht jaar actief is, verwacht dit jaar de omzet met 25 tot 30 procent te verhogen. Nog dit jaar hoopt het bedrijf quitte te draaien.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek