Hema definitief in de etalage
Formulenieuws - Hema maakte bij de haljaarcijfers bekend dat het bedrijf bezig is de opties te bekijken van het bedrijf voor de toekomst, inclusief een mogelijke verkoop. Hema staat daarmee officieel in de etalage. De foodomzet liep bij Hema met 2,0 procent terug, mede door een sterke focus op derving. Hema is eigendom van Lion Capital dat het bedrijf in 2007 voor 1,3 miljard euro kocht. In 2010 wilde de investeringsclub weer van het bedrijf af. Eén van de geïnteresseerden zou supermarktketen Ahold zijn geweest. De daarop volgende periode maakte het bedrijf eigenlijk alleen maar verliezen en zocht het vooral expansie in het buitenland, waar het ook succesvol is. Vooral dankzij die buitenlandse expansiedrift steeg de omzet het tweede kwartaal dit jaar met 3,3 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar naar 287 miljoen euro. Verlies Toch werd er vooral verlies gelden door het warenhuis. In het tweede kwartaal dit jaar kwam het verlies uit op 29,1 miljoen euro, tegenover 9,6 miljoen een jaar eerder. Het dieptepunt was 2014 met een verlies van 189 miljoen euro, het jaar daarop 72 miljoen. Vorig jaar was het verlies teruggedrongen naar 26 miljoen. Dit werd met name gerealiseerd door het wegwerken van oude voorraden en scherpere inkoopcondities. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Hema maakte bij de haljaarcijfers bekend dat het bedrijf bezig is de opties te bekijken van het bedrijf voor de toekomst, inclusief een mogelijke verkoop. Hema staat daarmee officieel in de etalage. De foodomzet liep bij Hema met 2,0 procent terug, mede door een sterke focus op derving. Hema is eigendom van Lion Capital dat het bedrijf in 2007 voor 1,3 miljard euro kocht. In 2010 wilde de investeringsclub weer van het bedrijf af. Eén van de geïnteresseerden zou supermarktketen Ahold zijn geweest. De daarop volgende periode maakte het bedrijf eigenlijk alleen maar verliezen en zocht het vooral expansie in het buitenland, waar het ook succesvol is. Vooral dankzij die buitenlandse expansiedrift steeg de omzet het tweede kwartaal dit jaar met 3,3 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar naar 287 miljoen euro. Verlies Toch werd er vooral verlies gelden door het warenhuis. In het tweede kwartaal dit jaar kwam het verlies uit op 29,1 miljoen euro, tegenover 9,6 miljoen een jaar eerder. Het dieptepunt was 2014 met een verlies van 189 miljoen euro, het jaar daarop 72 miljoen. Vorig jaar was het verlies teruggedrongen naar 26 miljoen. Dit werd met name gerealiseerd door het wegwerken van oude voorraden en scherpere inkoopcondities. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtOud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos
Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtStart vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations
Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.
Lees berichtMcDonald’s stelt Dolly van den Akker aan als Impact Director
Benoeming - Dolly van den Akker is begonnen als Impact Director bij McDonald’s Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie rondom de McDonald’s Brand Impact pijlers: planet, food, people & communities.
Lees berichtHEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten
Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.
Lees bericht