HEMA en Albert Heijn samen in twee pilotwinkels
Formulenieuws - HEMA en Albert Heijn openen in 2019 twee pilotwinkels waar klanten zowel hun HEMA- als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van HEMA komt een Albert Heijn met een volledig assortiment vers en houdbare producten. Dit is gisteren bekend gemaakt. HEMA maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. De pilot met Albert Heijn is een belangrijke en eerste stap hiertoe in Nederland. HEMA is bezig haar nieuwe strategische plannen vorm te geven en deze zullen in het voorjaar worden gepresenteerd. Voor Albert Heijn is de pilot met HEMA een verdere onderstreping van de ontwikkeling van gemakswinkels en foodservice in centrum locaties van grote steden om klanten nog beter te bedienen. HEMA en Albert Heijn zijn alle twee geliefde Nederlandse winkelketens en weren in het verleden vaker met elkaar in verband gebracht. Ook toen HEMA in de etalage stond werd Albert Heijn genoemd als mogelijke koper. Marit van Egmond, die net is aangetreden als CEO van Albert Heijn: ‘Albert Heijn is blij dat we deze pilot kunnen aankondigen. De tijd van klanten wordt schaarser en gemak wordt steeds belangrijker. Daarom zet Albert Heijn steeds meer in op winkels in binnensteden met invulling die specifiek voor die doelgroep is, zoals Allerhande Kookt, tap to go en zelfscan.” De specifieke locaties worden momenteel nog onderzocht en de details en exacte invulling worden de komende maanden nader uitgewerkt, zo laat Albert Heijn weten. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - HEMA en Albert Heijn openen in 2019 twee pilotwinkels waar klanten zowel hun HEMA- als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van HEMA komt een Albert Heijn met een volledig assortiment vers en houdbare producten. Dit is gisteren bekend gemaakt. HEMA maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. De pilot met Albert Heijn is een belangrijke en eerste stap hiertoe in Nederland. HEMA is bezig haar nieuwe strategische plannen vorm te geven en deze zullen in het voorjaar worden gepresenteerd. Voor Albert Heijn is de pilot met HEMA een verdere onderstreping van de ontwikkeling van gemakswinkels en foodservice in centrum locaties van grote steden om klanten nog beter te bedienen. HEMA en Albert Heijn zijn alle twee geliefde Nederlandse winkelketens en weren in het verleden vaker met elkaar in verband gebracht. Ook toen HEMA in de etalage stond werd Albert Heijn genoemd als mogelijke koper. Marit van Egmond, die net is aangetreden als CEO van Albert Heijn: ‘Albert Heijn is blij dat we deze pilot kunnen aankondigen. De tijd van klanten wordt schaarser en gemak wordt steeds belangrijker. Daarom zet Albert Heijn steeds meer in op winkels in binnensteden met invulling die specifiek voor die doelgroep is, zoals Allerhande Kookt, tap to go en zelfscan.” De specifieke locaties worden momenteel nog onderzocht en de details en exacte invulling worden de komende maanden nader uitgewerkt, zo laat Albert Heijn weten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees bericht