Hema kiest in Tilburg vol voor foodservice


Formulenieuws - Hema heeft vrijdag in Tilburg de eerste vestiging geopend met een afdeling pizza’s, soepen, hamburgers en pasta’s. Het nieuwe foodserviceconcept toont zich als een combinatie van Jumbo’s Foodmarkt en La Place. Dat Hema in enkele grote vestigingen prominent food zou gaan brengen, had het bedrijf in juli al aangekondigd. Vrijdag opende de eerste vestiging met een uitgebreid aanbod aan lekkernijen in Tilburg. In de zaak vindt de consument een glazen vitrine met losliggende groenten, houten presentatieborden met vers bereide pizza’s, zakken meel onder de toonbank, soms in houten kratten en personeel aangekleed als Italiaanse meesterbakkers. Maar ook rookworsten in rookkasten, pizza’s die je zelf kunt samenstellen en hamburgers voor de prijs van 5 euro. alles klaar gemaakt voor de ogen van de consument. Een assortiment dat past binnen een freshconcept zoals het nieuwe format van Hema feitelijk is. En Hema gaat ook met zijn tijd mee en presenteert naast de bekende maaltijdproducten ook de met name in de Randstad zeer populaire pokébowl. Alleen heet deze bij de Hema 'salade bowl', want het warenhuis blijft natuurlijk wel oer-Hollands. Koers Hema vaart in de Tilburgse vestiging een duidelijk andere koers. Ruim 40 procent van de winkeloppervlakte is besteed aan food en boven zijn zelfs 175 zitplaatsen. Manager Arno Buijs (ex NS Station) is degene die het nieuwe foodservicebeeld van Hema heeft vormgegeven en ziet het als een concept waar het warenhuis veel van gaat leren. Want vooralsnog is er sprake van een formattest op een aantal locaties in Nederland en België. In het groot in Antwerpen en Brussel, maar in een opzet zoals in Tilburg in Maassluis en Veghel. Notabene de thuisbasis van Jumbo waartoe de twee belangrijk inspiratiebronnen van de Hema behoren. Verkocht Opmerkelijk was ook dat, terwijl Tilburg opende, Hema-topman Tjeerd Jegen in het KRO-NCRV-programma De Ochtend uitsprak dat de kans groot is dat Hema op korte termijn wordt verkocht. “Uiteindelijk bepalen de aandeelhouders wanneer het zover is, maar het zou wel eens snel kunnen gaan”, aldus Jegen in het ochtendprogramma. Hopelijk wacht de nieuwe eigenaar de testresultaten wel af. Meer in de aankomende uitgave van @FoodClicks. Geen abonnee? Meld je hier aan voor de gratis digitale uitgave. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Hema heeft vrijdag in Tilburg de eerste vestiging geopend met een afdeling pizza’s, soepen, hamburgers en pasta’s. Het nieuwe foodserviceconcept toont zich als een combinatie van Jumbo’s Foodmarkt en La Place. Dat Hema in enkele grote vestigingen prominent food zou gaan brengen, had het bedrijf in juli al aangekondigd. Vrijdag opende de eerste vestiging met een uitgebreid aanbod aan lekkernijen in Tilburg. In de zaak vindt de consument een glazen vitrine met losliggende groenten, houten presentatieborden met vers bereide pizza’s, zakken meel onder de toonbank, soms in houten kratten en personeel aangekleed als Italiaanse meesterbakkers. Maar ook rookworsten in rookkasten, pizza’s die je zelf kunt samenstellen en hamburgers voor de prijs van 5 euro. alles klaar gemaakt voor de ogen van de consument. Een assortiment dat past binnen een freshconcept zoals het nieuwe format van Hema feitelijk is. En Hema gaat ook met zijn tijd mee en presenteert naast de bekende maaltijdproducten ook de met name in de Randstad zeer populaire pokébowl. Alleen heet deze bij de Hema 'salade bowl', want het warenhuis blijft natuurlijk wel oer-Hollands. Koers Hema vaart in de Tilburgse vestiging een duidelijk andere koers. Ruim 40 procent van de winkeloppervlakte is besteed aan food en boven zijn zelfs 175 zitplaatsen. Manager Arno Buijs (ex NS Station) is degene die het nieuwe foodservicebeeld van Hema heeft vormgegeven en ziet het als een concept waar het warenhuis veel van gaat leren. Want vooralsnog is er sprake van een formattest op een aantal locaties in Nederland en België. In het groot in Antwerpen en Brussel, maar in een opzet zoals in Tilburg in Maassluis en Veghel. Notabene de thuisbasis van Jumbo waartoe de twee belangrijk inspiratiebronnen van de Hema behoren. Verkocht Opmerkelijk was ook dat, terwijl Tilburg opende, Hema-topman Tjeerd Jegen in het KRO-NCRV-programma De Ochtend uitsprak dat de kans groot is dat Hema op korte termijn wordt verkocht. “Uiteindelijk bepalen de aandeelhouders wanneer het zover is, maar het zou wel eens snel kunnen gaan”, aldus Jegen in het ochtendprogramma. Hopelijk wacht de nieuwe eigenaar de testresultaten wel af. Meer in de aankomende uitgave van @FoodClicks. Geen abonnee? Meld je hier aan voor de gratis digitale uitgave. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

{if '1' == '1'}

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde ...

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid