HEMA komt met nieuw horecaconcept voor de Benelux

Het nieuwe horecaconcept van HEMA is een vervolg op de introductie van het internationale concept in de kleinere winkels

Formulenieuws - Warenhuiswinkel HEMA is bezig met de ontwikkeling van een nieuw horecaconcept voor de Benelux. Dit najaar wil de winkelketen de eerste locaties gaan openen.

Het horecaconcept is een vervolg op de introductie van het internationale concept in de kleinere winkels, zoals die de afgelopen periode heeft plaatsgehad in Frankrijk, Engeland en Spanje. Dit najaar start de winkelketen ook met enkele pilots in de grotere winkels in de Benelux. Deze winkels wijken niet alleen af vanwege de grotere vloeroppervlakte, maar ook door de aanwezigheid van horeca, zo laat het bedrijf weten. HEMA-woordvoerder Arnold Drijver wil over het nieuwe horecaconcept nog niet veel zeggen, behalve dat er intern wordt gekeken hoe binnen de grotere locaties horeca een belangrijkere rol kan spelen. Uit ervaringen van andere partijen zoals HMSHost is bekend dat betere horeca een positieve bijdrage levert op de verblijfsduur en daardoor ook op de omzetten in het overige assortiment.

Recordomzet
HEMA realiseerde afgelopen jaar de hoogste omzet ooit. De verkopen stegen in het boekjaar 2016 met 4,7 procent tot 1,19 miljard euro. De omzet werd vooral gestuwd door meer klanten die meer kochten, door meer winkels en meer online-verkopen. Ook het vertrek van de V&D warenhuizen speelde een belangrijke rol bij de omzetstijgingen. HEMA tekende nog wel een verlies van 26 miljoen euro. Ook de foodverkopen daalden met 2,7 procent.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk