Honig roept met ‘benefiet-etentjes’ consumenten op voedselbank te steunen


Campagnes - Honig start onder de naam #samenaantafel een campagne met als doel Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. De soep- en pastaproducent wil met de campagne op een maatschappelijk relevante manier invulling geven aan het 150-jarig bestaan van het bedrijf. Centraal onderdeel van de campagne zijn ‘benefiet-etentjes’. Daarbij roept Honig consumenten op om thuis, samen met vrienden, buren of familie, een etentje te organiseren om zo geld in te zamelen voor de voedselbanken. Al het geld dat met de actie wordt ingezameld, gaat naar de voedselbanken. Deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn. Steun “Per jaar kunnen de voedselbanken momenteel 80.000 mensen ondersteunen”, zegt Froger. “Bijna 40 procent van hen is jonger dan 18 jaar. Meer support is dringend gewenst, want er zijn helaas veel meer Nederlanders die onze steun hard nodig hebben”, aldus Froger. Honig verkoopt jaarlijks zo’n 119 miljoen maaltijdmixen, 180 miljoen koppen soep en 9,5 miljoen kilo pasta. Het bedrijf viert dit jaar haar 150e verjaardag. Daarom schenkt Honig aan de voedselbanken ook nog eens 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese. Want juist aan langer houdbare producten is grote behoefte bij de voedselbanken.  Bron: @FoodClicks Campagnes - Honig start onder de naam #samenaantafel een campagne met als doel Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. De soep- en pastaproducent wil met de campagne op een maatschappelijk relevante manier invulling geven aan het 150-jarig bestaan van het bedrijf. Centraal onderdeel van de campagne zijn ‘benefiet-etentjes’. Daarbij roept Honig consumenten op om thuis, samen met vrienden, buren of familie, een etentje te organiseren om zo geld in te zamelen voor de voedselbanken. Al het geld dat met de actie wordt ingezameld, gaat naar de voedselbanken. Deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn. Steun “Per jaar kunnen de voedselbanken momenteel 80.000 mensen ondersteunen”, zegt Froger. “Bijna 40 procent van hen is jonger dan 18 jaar. Meer support is dringend gewenst, want er zijn helaas veel meer Nederlanders die onze steun hard nodig hebben”, aldus Froger. Honig verkoopt jaarlijks zo’n 119 miljoen maaltijdmixen, 180 miljoen koppen soep en 9,5 miljoen kilo pasta. Het bedrijf viert dit jaar haar 150e verjaardag. Daarom schenkt Honig aan de voedselbanken ook nog eens 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese. Want juist aan langer houdbare producten is grote behoefte bij de voedselbanken.  Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht


ISS doneert 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken

Donatie - Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per jaar. Een prachtige stap om honger door armoede tegen te gaan.

Lees bericht


Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid