Horeca Expo Gent in teken van gemak en gezond genieten


Beurzen - De Horeca Expo, deze week gehouden in Gent, is Belgisch genieten op z’n best. Daar waar de Nederlandse horecaondernemer altijd op zoek is naar de juiste balans in kwaliteit en prijs, is de Belg toch vooral geïnteresseerd in de kwaliteit. En dat zie je op de beurs overal terug; er wordt aan tafel gegeten en gekeurd dat het een lieve lust is. Nieuwste hit in de horeca: alcoholvrij bier en de My Vitamin Bar. De Horeca Expo in Gent is traditioneel een beurs waarop de Belgische horecaondernemers zich laten voorlichten over de nieuwe trends en ontwikkelingen. Het is ook een beurs waar de ondernemers zich tegoed doen aan allerlei lekkernijen, want keuren en proeven hoort bij de Horeca Expo. Tot de afsluiting van de beursdag aan toe met enkele Belgische biertjes. Opvallend is dat de aandacht voor onderwerpen als ‘veganisme’ en ‘caloriearm’ lang niet zo groot is als in Nederland. Vaak wordt er in België lacherig gedaan over alcoholvrij bier, maar toch bemoeien ook daar de grotere brouwers zich met de introductie van bieren met een verlaagd alcoholpercentage. Voorbeelden zijn Carlsberg met de 0.0%, Vedett met het laag calorische biertje van 2.7% en Jupiler met Pure Blonde dat ook 50% minder calorieën heeft dan een normaal biertje. Vitaminbar Net nieuw op de beurs en op de markt is de My Vitamin Bar. Een vruchtenshake-machine ontwikkeld vanuit de foodprocessingindustrie, waarbij vruchten ongepeld en eventueel nog voorzien van schil en druiventakjes of andere onvolkomenheden gewoon in de blender kunnen worden ingevoerd waarna het sap er gezuiverd weer uitkomt. De machine stopt het vullen van de bekers automatisch bij de gewenste hoeveelheid en kan zich tussendoor geheel reinigen. Het enige dat de beheerder overdag feitelijk hoeft te doen is tijdig de zakken met restafval vervangen. Het concept kan dienst doen als shop-in-shopconcept maar doordat het onderdeel uitmaakt van een totaalconcept ook als zelfstandig locatie op bijvoorbeeld evenementen staan. Van de blender is ook een ‘tafelmodel’ beschikbaar, maar het is vooral de horecavariant die op veel locaties, zoals leisureparken, benzine- en treinstations perspectief gaat bieden om snel en gemakkelijk op wens vruchtensappen te blenden. Volgens de aanbieder is de vitrine-uitvoering bij 35 tot 40 vruchtensappen per dag al rendabel. Uit Nederland Ook Nederlandse aanbieders met nieuwe introducties waren op de Horeca Expo te vinden zoals Van Geloven met de Crispy Chicken en De Maro met twee huisgemaakte deegvarianten, namelijk Red Velvet en Banana Bread. Twee smaakvolle nieuwe ambachtelijk te bereiden producten. Broodleverancier Lantmännen stond voor het eerst in de nieuwe uitstraling rondom het merk Pastridor. En presenteerde daar tevens de nieuwe app die een belangrijke rol gaat spelen in de dienstverlening naar de klanten. Ook de veranderende huisstijl maakt onderdeel uit van een veel grootschaliger merkoperatie. De Horeca Expo duurt nog tot donderdag 22 november. Vandaag wordt ook het Belgische Foodservicecongres gehouden. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over een aantal opvallende introducties gedaan op de Horeca Expo. Bron: @FoodClicks Beurzen - De Horeca Expo, deze week gehouden in Gent, is Belgisch genieten op z’n best. Daar waar de Nederlandse horecaondernemer altijd op zoek is naar de juiste balans in kwaliteit en prijs, is de Belg toch vooral geïnteresseerd in de kwaliteit. En dat zie je op de beurs overal terug; er wordt aan tafel gegeten en gekeurd dat het een lieve lust is. Nieuwste hit in de horeca: alcoholvrij bier en de My Vitamin Bar. De Horeca Expo in Gent is traditioneel een beurs waarop de Belgische horecaondernemers zich laten voorlichten over de nieuwe trends en ontwikkelingen. Het is ook een beurs waar de ondernemers zich tegoed doen aan allerlei lekkernijen, want keuren en proeven hoort bij de Horeca Expo. Tot de afsluiting van de beursdag aan toe met enkele Belgische biertjes. Opvallend is dat de aandacht voor onderwerpen als ‘veganisme’ en ‘caloriearm’ lang niet zo groot is als in Nederland. Vaak wordt er in België lacherig gedaan over alcoholvrij bier, maar toch bemoeien ook daar de grotere brouwers zich met de introductie van bieren met een verlaagd alcoholpercentage. Voorbeelden zijn Carlsberg met de 0.0%, Vedett met het laag calorische biertje van 2.7% en Jupiler met Pure Blonde dat ook 50% minder calorieën heeft dan een normaal biertje. Vitaminbar Net nieuw op de beurs en op de markt is de My Vitamin Bar. Een vruchtenshake-machine ontwikkeld vanuit de foodprocessingindustrie, waarbij vruchten ongepeld en eventueel nog voorzien van schil en druiventakjes of andere onvolkomenheden gewoon in de blender kunnen worden ingevoerd waarna het sap er gezuiverd weer uitkomt. De machine stopt het vullen van de bekers automatisch bij de gewenste hoeveelheid en kan zich tussendoor geheel reinigen. Het enige dat de beheerder overdag feitelijk hoeft te doen is tijdig de zakken met restafval vervangen. Het concept kan dienst doen als shop-in-shopconcept maar doordat het onderdeel uitmaakt van een totaalconcept ook als zelfstandig locatie op bijvoorbeeld evenementen staan. Van de blender is ook een ‘tafelmodel’ beschikbaar, maar het is vooral de horecavariant die op veel locaties, zoals leisureparken, benzine- en treinstations perspectief gaat bieden om snel en gemakkelijk op wens vruchtensappen te blenden. Volgens de aanbieder is de vitrine-uitvoering bij 35 tot 40 vruchtensappen per dag al rendabel. Uit Nederland Ook Nederlandse aanbieders met nieuwe introducties waren op de Horeca Expo te vinden zoals Van Geloven met de Crispy Chicken en De Maro met twee huisgemaakte deegvarianten, namelijk Red Velvet en Banana Bread. Twee smaakvolle nieuwe ambachtelijk te bereiden producten. Broodleverancier Lantmännen stond voor het eerst in de nieuwe uitstraling rondom het merk Pastridor. En presenteerde daar tevens de nieuwe app die een belangrijke rol gaat spelen in de dienstverlening naar de klanten. Ook de veranderende huisstijl maakt onderdeel uit van een veel grootschaliger merkoperatie. De Horeca Expo duurt nog tot donderdag 22 november. Vandaag wordt ook het Belgische Foodservicecongres gehouden. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over een aantal opvallende introducties gedaan op de Horeca Expo. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht


Ook Horeca Expo in Gent ondervindt druk deelnemers

Horecavakbeurzen – Belgisch leukste horecabeurs is zondag van start gegaan. Het aantal deelnemende foodbedrijven aan de Horeca Expo in Gent lag deze editie iets lager dan vorig jaar. Ook duurt de beurs een dag korter. De Horeca Expo, waar de zuidelijke horecaprofessionals komen kijken, proeven en ontmoeten, ondervindt net als andere beurzen de druk bij de deelnemende leveranciers.

Lees bericht

HANOS en Horeca Vakbeurs Hardenberg slaan handen ineen

Vakbeurzen – Horeca Vakbeurs maakt bekend dat het een samenwerking aangaat met HANOS. De groothandel en totaalleverancier van de horeca presenteert zich op Horeca Vakbeurs in Hardenberg met twee stands, wordt sponsor van de kookwedstrijden en levert de ingrediënten voor Chef’s Place waar verschillende topchefs uit het Oosten van het land in actie komen. De vakbeurs Horeca Hardenberg  beleeft...

Lees bericht

Sterrenchefs dragen bij aan Horeca Vakbeurs Hardenberg

Vakbeurzen - Verschillende sterrenchefs dragen bij aan Chef’s Place op de eerste editie van Horeca Vakbeurs, die plaatsvindt op 29, 30 en 31 januari 2024 in Evenementenhal Hardenberg. De nieuwe vakbeurs voor de horeca laat daarmee zien voor een vakbeurs van kwaliteit te gaan, met extra aandacht voor het hoge segment.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid