Horecaondernemers in actie tegen duurder worden tijdelijk werk


Protest – Vandaag start in Den Haag een social mediacampagne van horecaondernemers, die in actie komen tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) die tijdelijk werk en werk dat niet iedere maand hetzelfde aantal uren is, duurder maken. Vanuit diverse branches, waaronder de horeca, zijn ondernemers fel gekant tegen boetes op tijdelijk werk of werk dat elke maand in aantal gewerkte uren verschilt. Seizoensarbeid of het opvangen van pieken laat zich niet vangen in een vast contract, vinden zij. De campagne wordt officieel af getrapt vanmiddag door ondernemers uit detailhandel, horeca, recreatie, grond, water en infra, land- en tuinbouw, evenementenbeveiliging en hun organisaties door een manifest met hun zorgen te overhandigen aan Tweede Kamerleden. Bij de overhandiging zijn naast Marco Bunk, horecaondernemer in Rotterdam, ook Hans de Boer, voorzitter VNO-NCW, en Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, aanwezig. Bron: @FoodClicks Protest – Vandaag start in Den Haag een social mediacampagne van horecaondernemers, die in actie komen tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) die tijdelijk werk en werk dat niet iedere maand hetzelfde aantal uren is, duurder maken. Vanuit diverse branches, waaronder de horeca, zijn ondernemers fel gekant tegen boetes op tijdelijk werk of werk dat elke maand in aantal gewerkte uren verschilt. Seizoensarbeid of het opvangen van pieken laat zich niet vangen in een vast contract, vinden zij. De campagne wordt officieel af getrapt vanmiddag door ondernemers uit detailhandel, horeca, recreatie, grond, water en infra, land- en tuinbouw, evenementenbeveiliging en hun organisaties door een manifest met hun zorgen te overhandigen aan Tweede Kamerleden. Bij de overhandiging zijn naast Marco Bunk, horecaondernemer in Rotterdam, ook Hans de Boer, voorzitter VNO-NCW, en Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, aanwezig. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht


Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht

Nieuw huurcontract voor winkel- en horecapanden

Winkelpanden – Branche- en werkgeversorganisaties hebben een nieuwe Huurdersvariant’ van het ROZ-model gemaakt. In het ROZ zijn de verhuurders vertegenwoordigd. Het model moet huurcontractbesprekingen tussen partijen evenwichtiger maken en onwenselijke situaties voorkomen.

Lees bericht

Horeca akkoord met cao-onderhandelingsresultaat

Horeca - KHN is samen met FNV Horeca en CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterbannen akkoord zijn met het eerder bekendgemaakte onderhandelingsresultaat. Daarmee is de nieuwe Horeca-cao een feit. De nieuwe Horeca-cao gaat per 1 januari 2024 in en loopt tot en met 31 december 2024.

Lees bericht



Mona Keijzer in gesprek met Amsterdamse horeca

Actie - Mona Keijzer, tweede op de lijst van de BBB, bracht vrijdag, tijdens de Dag van de Ondernemer, een bezoek aan de Amsterdamse horeca. Op deze dag worden ondernemers in het zonnetje gezet en wordt het belang van ondernemers voor Nederland nog eens extra benadrukt. Samen met horecaondernemers gingen Mona Keijzer en KHN in op thema’s, zoals arbeid,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid