Horecava 2013: vooral drukbezocht


Beurzen – De Horecava is en blijft de klassieke beurs; weinig innovaties, maar zoals altijd wel drukbezocht. Je houdt ervan of niet: de Horecava. Een beurs die zeer zeker leeft onder de horeca-ondernemers. Maandagochtendvroeg puilt station Amsterdam RAI uit. Ondernemers, medewerkers, industrie; ze lopen in één stoet richting het beursgebouw om er een leuke dag van te maken. Want dat is de Horecava toch vooral; een dagje uit. Met de trein om er ook gezellig een biertje te kunnen drinken. Op de beursvloer zie je dit terug. Zeker na vieren. Lallende jongeren verdringen zich bij de verschillende stands van de bierpartijen en maken na afloop de gangpaden tussen de verschillende beursgebouwen onveilig. Het is de Horecava ten voeten uit. Het is de charme, zeggen sommigen. Maar de Horecava is de laatste jaren ook vooral de beurs van het beperkte aantal innovaties. Ook dit jaar hoeven de trendwatchers niet direct naar de Horecava. Grote partijen als Unilever, FrieslandCampina en Illy staan er, maar vertellen weinig nieuws. Tenminste als je de nieuwe ijsthee van Unilever niet meetelt. Lipton Ice Tea Brisk richt zich op jongeren en is al jaren enorm populair in de USA. Het is een dorstlesser met extract van echte thee in drie smaken: Tea Apple Twist, Tea Dragon Fruit en Tea Fruit Punch. De smaken worden op de verpakking geïllustreerd met funky street art. Het drankje bevat minder dan 7 gram suiker en 30 kcal per 100 ml. Nieuw is ook de slakkenkroket Hot Escargot. Zoals de naam al doet vermoeden; een kroket met inhoud op basis van slakkenvlees. Leuk, maar toch echt vooral voor de niche. De Lucifer van Ad van Geloven spreekt wellicht een breder publiek aan. De Lucifer is een kipsnack met een extra pittige kop met pepers. Goed bedacht, zeker vanuit marketingoogpunt. Want wanneer je het ontleedt is de Lucifer een kipcorn in een nieuw - weliswaar onderscheidend - jasje. Met ander woorden: een line extension. Samengevat: de Horecava presenteert nieuws, maar van baanbrekende innovaties die de wereld van eten en drinken totaal op z'n kop zetten is geen sprake. Bron: FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid