Horecava InnovationLAB zet All day breakfast & Personalised care centraal


Beurzen –Steeds vaker verwateren de vaste eetmomenten en kiest de consument uit het rijke aanbod dat tegenwoordig op tal van plaatsen wordt aangeboden. Daarnaast is eten en drinken een belangrijke pijler waarmee iemand zijn eigen lifestyle en persoonlijkheid uitdrukt. Op de Horecava in het Horecava InnovationLAB wordt op beide trends ingespeeld. Onder het mom van Food Culture worden de trends – of cultures - vormgegeven als All day breakfast & Personalised Care. Twee ontwikkelingen die aansluiten bij de eigenzinnige consument die niet in hokjes denkt of zich iets aantrekt van ongeschreven voedselregels, want waarom zou je niet om 16 uur ’s middags een ontbijtbowl mogen eten als een early dinner? Of een vers gebakken croissant met groentesmoothie bij je lunch? Steeds meer horeca spelen in op deze behoefte door All Day Breakfast aan te bieden in restaurantconcepten of 'on the go'. De All-day Breakfast Food Culture sluit uitstekend aan op trends zoals de internationale bowltrend (dé trendy wijze om een gerecht te serveren), super foods (denk aan overnight oats, gojibessen of tarwegras), all-day koffie (van low fat cappuccino tot een tarwemelk latte) en No, Low or Pro (van vega aardbei smoothie, tot raw, low fat cheesecake en full-fat funky shakes). Revalitatievoeding Een andere Food Culture die in het InnovationLAB tot uiting komt, is het personaliseren van voeding in een zorgsituatie. Als voorbereiding op een operatie, na de diagnose van een ziekte of een langere revalidatie wordt er gekeken naar de voedingsmiddelen die je lichaam versterken. Van welke voedingsstoffen heeft het lijf het meest profijt in deze fase? In de nieuwe zorg bestelt de cliënt waar hij/zij zin in heeft (binnen de bepaalde dieetvoorschriften. Gerechten zijn vers, à la minute bereid en naar persoonlijke voorkeur aan te passen. Bron: @FoodClicks Beurzen –Steeds vaker verwateren de vaste eetmomenten en kiest de consument uit het rijke aanbod dat tegenwoordig op tal van plaatsen wordt aangeboden. Daarnaast is eten en drinken een belangrijke pijler waarmee iemand zijn eigen lifestyle en persoonlijkheid uitdrukt. Op de Horecava in het Horecava InnovationLAB wordt op beide trends ingespeeld. Onder het mom van Food Culture worden de trends – of cultures - vormgegeven als All day breakfast & Personalised Care. Twee ontwikkelingen die aansluiten bij de eigenzinnige consument die niet in hokjes denkt of zich iets aantrekt van ongeschreven voedselregels, want waarom zou je niet om 16 uur ’s middags een ontbijtbowl mogen eten als een early dinner? Of een vers gebakken croissant met groentesmoothie bij je lunch? Steeds meer horeca spelen in op deze behoefte door All Day Breakfast aan te bieden in restaurantconcepten of 'on the go'. De All-day Breakfast Food Culture sluit uitstekend aan op trends zoals de internationale bowltrend (dé trendy wijze om een gerecht te serveren), super foods (denk aan overnight oats, gojibessen of tarwegras), all-day koffie (van low fat cappuccino tot een tarwemelk latte) en No, Low or Pro (van vega aardbei smoothie, tot raw, low fat cheesecake en full-fat funky shakes). Revalitatievoeding Een andere Food Culture die in het InnovationLAB tot uiting komt, is het personaliseren van voeding in een zorgsituatie. Als voorbereiding op een operatie, na de diagnose van een ziekte of een langere revalidatie wordt er gekeken naar de voedingsmiddelen die je lichaam versterken. Van welke voedingsstoffen heeft het lijf het meest profijt in deze fase? In de nieuwe zorg bestelt de cliënt waar hij/zij zin in heeft (binnen de bepaalde dieetvoorschriften. Gerechten zijn vers, à la minute bereid en naar persoonlijke voorkeur aan te passen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid