Horecava sluit zich aan bij Foodservice Community

Beurzen - De Horecava heeft zich als partner aangesloten bij de Foodservice Community, het initiatief dat Marketing4results en Sligro eind 2016 samen startten. Het initiatief heeft als doelstelling beslissers uit diverse foodservicesegmenten bij elkaar te brengen om te sparren over trends en de toekomst van de industrie.

De Horecava wil als beursorgnaisatie met haar beursplatform de spil zijn tussen vraag en aanbod binnen de wereld van foodservice. Een markt die, volgens de Horecava, steeds sneller veranderd voor zowel fabrikanten, grossiers en dus ook voor de beurs. Om te weten te komen wat er leeft bij die partijen in de foodservicemarkt en welke behoeftes er zijn bij verschillende soorten klanten heeft de beursorganisator zich aangesloten bij de Foodservice Community, omdat op die mnaier snel en makkelijk informatie bij foodprofessionals kan worden opvraagd. Carlijn Groen–Wijnmalen, Exhibition Manager Horecava, geeft aan: “Bij Horecava vinden we het essentieel om nauw in contact te staan met zowel foodprofessionals als fabrikanten. Door inzichten te verkrijgen en te vragen via de Foodservice Community, zijn we straks nog beter in staat het beursconcept en kennisaanbod aan te sluiten op behoeftes in de markt.”

Foodservice Community

De Foodservice Community is onderverdeeld drie groepen beslissers uit de segmenten restaurants, cafetaria’s en bar/cafés. Aan iedere community nemen minimaal 150 beslissers deel, waardoor het mogelijk is om bedrijven uit te nodigen die betrokken zijn bij een bepaald het vraagstuk: cafetaria’s die aan maaltijdbezorging doen, restaurants in de Randstad of juist daarbuiten, etc. Horecava zet in op de groei van de bestaande communities door haar eigen contacten uit te nodigen voor deelname. Jaarlijks verwelkomt Horecava ruim 66.000 foodprofessionals uit alle foodservicesegmenten.

Bron: Horecava

Auteur: Steffen van Beek