Horecava trekt 71.000 bezoekers

Beurzen - De 63ste editie van de Horecava in RAI heeft volgens de organisatie 71.000 bezoekers getrokken. Een groei van bijna 7 procent ten opzichte van de voorgaande editie. De groei wordt met name toegeschreven aan de positieve omzetontwikkeling in de horeca en het feit dat horecaondernemers meer op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren.

De afgelopen dagen werden er op de Horecava tal van nieuwe initiatieven gelanceerd waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Zoals in eerdere berichten gemeld was de enorme hoeveelheid aan vegetarische introducties in het beursaanbod echt opvallend. Ook was er ruime aandacht voor voedselverspilling. Versproducten die na elke dag werden vervangen, werden verzameld door Too Good To Go en in tasjes gestopt die dagelijks tegen een sterk gereduceerde prijs ter verkoop werden aangeboden.

Vernieuwender

Maar liefst 84% van de bezoekers heeft aangegeven dat de Horecava deze editie vernieuwender was dan de vorige editie. Ook was men zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs. Uit de verzamelde reacties bleek ook dat de Hoecava hen inspireert. Volgens gegevens van de beursorganisatie laten bezoekers relatief vaak weten dat ze ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling.

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek