Horecava trekt 71.000 bezoekers


Beurzen - De 63ste editie van de Horecava in RAI heeft volgens de organisatie 71.000 bezoekers getrokken. Een groei van bijna 7 procent ten opzichte van de voorgaande editie. De groei wordt met name toegeschreven aan de positieve omzetontwikkeling in de horeca en het feit dat horecaondernemers meer op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren. De afgelopen dagen werden er op de Horecava tal van nieuwe initiatieven gelanceerd waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Zoals in eerdere berichten gemeld was de enorme hoeveelheid aan vegetarische introducties in het beursaanbod echt opvallend. Ook was er ruime aandacht voor voedselverspilling. Versproducten die na elke dag werden vervangen, werden verzameld door Too Good To Go en in tasjes gestopt die dagelijks tegen een sterk gereduceerde prijs ter verkoop werden aangeboden. Vernieuwender Maar liefst 84% van de bezoekers heeft aangegeven dat de Horecava deze editie vernieuwender was dan de vorige editie. Ook was men zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs. Uit de verzamelde reacties bleek ook dat de Hoecava hen inspireert. Volgens gegevens van de beursorganisatie laten bezoekers relatief vaak weten dat ze ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020. Bron: @FoodClicks Beurzen - De 63ste editie van de Horecava in RAI heeft volgens de organisatie 71.000 bezoekers getrokken. Een groei van bijna 7 procent ten opzichte van de voorgaande editie. De groei wordt met name toegeschreven aan de positieve omzetontwikkeling in de horeca en het feit dat horecaondernemers meer op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren. De afgelopen dagen werden er op de Horecava tal van nieuwe initiatieven gelanceerd waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Zoals in eerdere berichten gemeld was de enorme hoeveelheid aan vegetarische introducties in het beursaanbod echt opvallend. Ook was er ruime aandacht voor voedselverspilling. Versproducten die na elke dag werden vervangen, werden verzameld door Too Good To Go en in tasjes gestopt die dagelijks tegen een sterk gereduceerde prijs ter verkoop werden aangeboden. Vernieuwender Maar liefst 84% van de bezoekers heeft aangegeven dat de Horecava deze editie vernieuwender was dan de vorige editie. Ook was men zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs. Uit de verzamelde reacties bleek ook dat de Hoecava hen inspireert. Volgens gegevens van de beursorganisatie laten bezoekers relatief vaak weten dat ze ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid