Ikea Amsterdam opent vernieuwd restaurant
Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht