Jumbo doet pilot met verspillings-app Too Good To Go
Verspilling – Ook jumbo gaat zich aansluiten bij het initiatief Too Good To Go om verspilling van voedsel tegen te gaan. De supermarktorganisatie gaat in eerste instantie een pilot doen in 13 winkels. Eerder waren het onder meer de AH to go-winkels en de locaties van cateraar Appel die zich aansloten bij het initiatief tegen voedselverspilling. Klanten kunnen met de Too Good To Go-app voor een klein bedrag eten bestellen, zodat dit niet wordt verspild, maar in zogenaamde ‘Magic Boxen’ terechtkomt. De inhoud van deze verrassingsboxen verschilt per dag en is afhankelijk van het aanbod in de winkel. De pilot duurt een maand en is de eerste stap op weg naar een mogelijke landelijke uitrol. Jumbo wil zo een positieve bijdrage leveren aan haar ambitie om geen eetbaar voedsel weg te gooien. Een derde van de prijs De prijs is altijd een derde van de daadwerkelijke waarde: een box met een waarde van 15 euro kost dus slechts 5 euro. Deelnemers aan de pilot zijn elf winkels in Amsterdam - waaronder de City winkels - en Foodmarkt Amsterdam en een City in Groningen. Ook Jumbo Wageningen start vandaag met de app als onderdeel van de lancering van Too Good To Go in deze stad. Winkels bepalen zelf hoe ze de box samenstellen. De ambitie is om de To Good To Go app op korte termijn landelijk te implementeren. Horecava Too Good to Go was ook actief op de onlangs gehouden vakbeurs Horecava. Ook daar werden de producten uit de stands, die de volgende dag weer vers werden aangeleverd, dagelijks verzameld en in tassen te koop aangeboden. Bron: @FoodClicks Verspilling – Ook jumbo gaat zich aansluiten bij het initiatief Too Good To Go om verspilling van voedsel tegen te gaan. De supermarktorganisatie gaat in eerste instantie een pilot doen in 13 winkels. Eerder waren het onder meer de AH to go-winkels en de locaties van cateraar Appel die zich aansloten bij het initiatief tegen voedselverspilling. Klanten kunnen met de Too Good To Go-app voor een klein bedrag eten bestellen, zodat dit niet wordt verspild, maar in zogenaamde ‘Magic Boxen’ terechtkomt. De inhoud van deze verrassingsboxen verschilt per dag en is afhankelijk van het aanbod in de winkel. De pilot duurt een maand en is de eerste stap op weg naar een mogelijke landelijke uitrol. Jumbo wil zo een positieve bijdrage leveren aan haar ambitie om geen eetbaar voedsel weg te gooien. Een derde van de prijs De prijs is altijd een derde van de daadwerkelijke waarde: een box met een waarde van 15 euro kost dus slechts 5 euro. Deelnemers aan de pilot zijn elf winkels in Amsterdam - waaronder de City winkels - en Foodmarkt Amsterdam en een City in Groningen. Ook Jumbo Wageningen start vandaag met de app als onderdeel van de lancering van Too Good To Go in deze stad. Winkels bepalen zelf hoe ze de box samenstellen. De ambitie is om de To Good To Go app op korte termijn landelijk te implementeren. Horecava Too Good to Go was ook actief op de onlangs gehouden vakbeurs Horecava. Ook daar werden de producten uit de stands, die de volgende dag weer vers werden aangeleverd, dagelijks verzameld en in tassen te koop aangeboden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtLuuk Scholte nieuwe algemeen directeur Greendish
Benoeming - Voormalig directeur Horecava Luuk Scholte is per februari 2024 gestart als algemeen directeur van Greendish. Hij volgt in deze functie Michael Salmagne op.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees berichtKetenbrede samenwerking leidt tot aanpak tegen voedselverspilling
Voedselverspilling tegengaan gaat beter wanneer je in de keten samenwerkt, dat is de uitkomst van een pilot die vier partijen zijn aangegaan in een uitdagende ‘In 100 Days to Zero Food Waste’ challenge.
Lees bericht