Jumbo neemt zes locaties van Marqt en Ekoplaza over en blijft groeien


Formulenieuws – Jumbo blijft groeien. Niet alleen in omzet maar ook in aantal locaties. Afgelopen jaar nam de omzet toe met ruim 1 miljard euro, maar steeg het aantal locaties ook fors door de overname van vestigingen van EMTÉ en Agrimarkt. Naast de uitbreiding op een zestal locaties in samenwerking met HEMA voegt de keten daar nu ook nog eens zes 'Udea-locaties' van Marqt en Ekoplaza aan toe. Het bericht van deze Udea-locaties maakt onderdeel uit van de jaarcijfers van Jumbo, waarin de keten bekend maakte dat de omzet van het bedrijf met 14 procent is gestegen tot €8,432 miljard. Zowel in omzet als in aantal locaties groeit het foodbedrijf daarmee harder dan de markt. La Place Ook La Place had een goed jaar achter de rug met een omzetstijging van 10 procent. De omzet voor de restaurantketen komt daarmee uit op €165 miljoen. De groei is vrijwel volledig gerealiseerd door autonome groei in de bestaande vestigingen, waarvan er door de sluiting van warenhuis Hudson’s Bay nu twaalf locaties dit jaar dicht gaan. Nieuwe La Place restaurants die dit jaar werden geopend zijn gevestigd op het vliegveld van Barcelona en in de Amsterdamse Kalverstraat. Deze laatste is een zogenaamd flagshipstore en betreft een heropening. Voor 2020 staan nieuwe vestigingen gepland in onder meer Kopenhagen en Sevilla. Jumbo city-stores De groei in aantallen jumbo-vestigingen betreft niet alleen de supermarkten, maar ook de Jumbo Foodmarkten en de Jumbo city-stores. Met name in die laatste categorie gemakswinkels zoekt de formule steeds meer samenwerking en toenadering met andere partijen. Door de recente overname van een zestal locaties van Udea krijgt Jumbo nu meer toegang tot de stadsgebieden. Eerder al lieten HEMA en Jumbo al weten, ook voor een zestal, locaties op of rondom stationslocaties een gezamenlijke formule te willen gaan ontwikkelen. Belgie Binnen alle Jumbo-formats is ook steeds vaker een verdere integratie te zien van La Place-elementen en La Place-producten. Jumbo laat weten daar in 2020 nog meer werk van te willen maken. Ook zullen steeds vaker foodmarkt-elementen terug te vinden zijn in de Jumbo-supermarkten. Daarnaast wil het bedrijf verder doorgroeien in België. Jumbo heeft in november 2019 in Pelt de eerste supermarkt op Belgische bodem geopend, gevolgd door winkels in Rijkevorsel en Lanaken. De verwachting is dat Jumbo volgend jaar tussen de 12 en 15 nieuwe locaties bij d zuiderbren gaan openen. 10 miljard De consumentenomzet onder de Jumbo formule groeide dit jaar met €1,027 miljard tot € 8,432 miljard. CEO Frits van Eerd: “Als we deze groei ook in 2020 kunnen vasthouden, dan moeten we in staat zijn om onze omzetdoelstelling van €10 miljard in 2021 te behalen. Dat is het jaar waarin ons familiebedrijf honderd jaar bestaat.“ Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Jumbo blijft groeien. Niet alleen in omzet maar ook in aantal locaties. Afgelopen jaar nam de omzet toe met ruim 1 miljard euro, maar steeg het aantal locaties ook fors door de overname van vestigingen van EMTÉ en Agrimarkt. Naast de uitbreiding op een zestal locaties in samenwerking met HEMA voegt de keten daar nu ook nog eens zes 'Udea-locaties' van Marqt en Ekoplaza aan toe. Het bericht van deze Udea-locaties maakt onderdeel uit van de jaarcijfers van Jumbo, waarin de keten bekend maakte dat de omzet van het bedrijf met 14 procent is gestegen tot €8,432 miljard. Zowel in omzet als in aantal locaties groeit het foodbedrijf daarmee harder dan de markt. La Place Ook La Place had een goed jaar achter de rug met een omzetstijging van 10 procent. De omzet voor de restaurantketen komt daarmee uit op €165 miljoen. De groei is vrijwel volledig gerealiseerd door autonome groei in de bestaande vestigingen, waarvan er door de sluiting van warenhuis Hudson’s Bay nu twaalf locaties dit jaar dicht gaan. Nieuwe La Place restaurants die dit jaar werden geopend zijn gevestigd op het vliegveld van Barcelona en in de Amsterdamse Kalverstraat. Deze laatste is een zogenaamd flagshipstore en betreft een heropening. Voor 2020 staan nieuwe vestigingen gepland in onder meer Kopenhagen en Sevilla. Jumbo city-stores De groei in aantallen jumbo-vestigingen betreft niet alleen de supermarkten, maar ook de Jumbo Foodmarkten en de Jumbo city-stores. Met name in die laatste categorie gemakswinkels zoekt de formule steeds meer samenwerking en toenadering met andere partijen. Door de recente overname van een zestal locaties van Udea krijgt Jumbo nu meer toegang tot de stadsgebieden. Eerder al lieten HEMA en Jumbo al weten, ook voor een zestal, locaties op of rondom stationslocaties een gezamenlijke formule te willen gaan ontwikkelen. Belgie Binnen alle Jumbo-formats is ook steeds vaker een verdere integratie te zien van La Place-elementen en La Place-producten. Jumbo laat weten daar in 2020 nog meer werk van te willen maken. Ook zullen steeds vaker foodmarkt-elementen terug te vinden zijn in de Jumbo-supermarkten. Daarnaast wil het bedrijf verder doorgroeien in België. Jumbo heeft in november 2019 in Pelt de eerste supermarkt op Belgische bodem geopend, gevolgd door winkels in Rijkevorsel en Lanaken. De verwachting is dat Jumbo volgend jaar tussen de 12 en 15 nieuwe locaties bij d zuiderbren gaan openen. 10 miljard De consumentenomzet onder de Jumbo formule groeide dit jaar met €1,027 miljard tot € 8,432 miljard. CEO Frits van Eerd: “Als we deze groei ook in 2020 kunnen vasthouden, dan moeten we in staat zijn om onze omzetdoelstelling van €10 miljard in 2021 te behalen. Dat is het jaar waarin ons familiebedrijf honderd jaar bestaat.“ Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid