Jumbo’s EHB-BBQ Team verrast barbecuers in het park
Actie - Op de eerste tropische dag stuurde Jumbo een heus ‘Eerste Hulp Bij BBQ Team’ op pad om barbecuers in het Rotterdamse Vroesenpark een handje te helpen. Uitgerust met verschillende soorten vlees, sauzen en servetten zorgden de mannen van het team er voor dat het de barbecuers aan niets ontbrak. Er werden door het team tips gegeven over hoe je de beste burgers bakt en er werd voor verkoeling gezorgd door verfrissende drankjes uit te delen. Nederlanders barbecueën gemiddeld 6 á 7 keer per jaar. Bij voorkeur saté, hamburger en speklap op de gril boven het vuur. Maar ook gamba’s, gepofte aardappelen en groentespiesjes zijn populair en een barbecue zonder stokbrood is voor velen ondenkbaar. Dit blijkt uit onderzoek van Jumbo Supermarkten naar het barbecuegedrag van Nederlanders. Klanten van de supermarktketen leggen zo’n 1,5 miljoen burgers en worsten op de barbecue. Vlammen Tips die werden gegeven: gebruik je geen deksel, dan moet je regelmatig je vlees, kip of vis draaien. Zorg ervoor dat je rooster minimaal 15 cm boven je brandende briketten of houtskool ligt. Slaan de vlammen uit de barbecue? Doof ze door zout over de kolen te strooien en het deksel te sluiten. En een tip voor na het barbecueën: maak het rooster schoon door dit een nachtje in het gras te laten liggen of - bij gebrek aan gras - het te laten weken op een met water doordrenkte krant. Bron: Jumbo Supermarkten
Actie - Op de eerste tropische dag stuurde Jumbo een heus ‘Eerste Hulp Bij BBQ Team’ op pad om barbecuers in het Rotterdamse Vroesenpark een handje te helpen. Uitgerust met verschillende soorten vlees, sauzen en servetten zorgden de mannen van het team er voor dat het de barbecuers aan niets ontbrak. Er werden door het team tips gegeven over hoe je de beste burgers bakt en er werd voor verkoeling gezorgd door verfrissende drankjes uit te delen. Nederlanders barbecueën gemiddeld 6 á 7 keer per jaar. Bij voorkeur saté, hamburger en speklap op de gril boven het vuur. Maar ook gamba’s, gepofte aardappelen en groentespiesjes zijn populair en een barbecue zonder stokbrood is voor velen ondenkbaar. Dit blijkt uit onderzoek van Jumbo Supermarkten naar het barbecuegedrag van Nederlanders. Klanten van de supermarktketen leggen zo’n 1,5 miljoen burgers en worsten op de barbecue. Vlammen Tips die werden gegeven: gebruik je geen deksel, dan moet je regelmatig je vlees, kip of vis draaien. Zorg ervoor dat je rooster minimaal 15 cm boven je brandende briketten of houtskool ligt. Slaan de vlammen uit de barbecue? Doof ze door zout over de kolen te strooien en het deksel te sluiten. En een tip voor na het barbecueën: maak het rooster schoon door dit een nachtje in het gras te laten liggen of - bij gebrek aan gras - het te laten weken op een met water doordrenkte krant. Bron: Jumbo Supermarkten
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtJumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum
Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.
Lees bericht‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’
Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtOpsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees bericht