Jumbo trekt oud-topman Albert Heijn aan


Benoeming - Jumbo Supermarkten heeft de topstructuur aangepast en oud-bestuurder Cees van Vliet van Albert Heijn aangetrokken. De wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijkere splitsing tussen enerzijds strategie en beleid en anderzijds de operationele operaties, waardoor Jumbo in de toekomst kan blijven doorgroeien. Van Vliet werkte 25 jaar bij Albert Heijn. Tot 1 juli 2019 werkte hij daar als directeur Winkels en Distributie. Binnen Jumbo gaat hij als lid van de Raad van bestuur in de nieuwe functie van Chief Operating Officer (COO) aan de slag. Deze functie is gecreëerd na de herinrichting van de bestuurlijke verantwoordelijkheden Vier leden Raad van Bestuur Met het aantreden van Cees van Vliet als COO bestaat de Raad van Bestuur van de Jumbo Groep uit vier personen: - Frits van Eerd blijft als Chief Executive Officer (CEO) eindverantwoordelijk voor Jumbo en als zodanig verantwoordelijk voor de strategische richting en ontwikkeling; - Colette Cloosterman-van Eerd is als Chief Customer Officer (CCO) verantwoordelijk voor de merk- en formule strategie van zowel Jumbo als La Place. - Ton van Veen blijft als Chief Financial Officer (CFO) verantwoordelijk voor Finance, Technology & Data, Franchise & Real Estate, Human Resources, Corporate Affairs en Fusies & Overnames. - Cees van Vliet zal zich in zijn rol als COO richten op het uitvoeren en optimaliseren van de winkeloperaties in Nederland en België, Buying & Merchandising en Supply Chain. Groei Jumbo is als bedrijf in verschillende fooddisciplines actief en groeit hard in Nederland en België. Vorig week presenteerde het bedrijf goede jaarcijfers. Frits van Eerd: “Wij willen deze groei graag continueren en daarvoor is een voortdurende aanpassing van de organisatie essentieel”. Om de snelle groei in goede banen te leiden, is Jumbo gestart met het project ‘Licence to grow’. Een verdere optimalisering van de organisatie, de invoering van een nieuwe topstructuur en nieuwe manieren van samenwerken moeten ervoor zorgen dat het bedrijf wendbaar en slagvaardig blijft. Fit for Purpose teams Komende maanden zal Jumbo verdere aanpassingen doorvoeren in de organisatie van haar hoofdkantoor in Veghel. Vast staat de introductie van zogeheten Fit for Purpose teams, waarbinnen medewerkers uit verschillende portefeuilles cross-functioneel samenwerken aan een thema, onderwerp of vraagstuk. Deze integrale benadering moet leiden tot een effectievere samenwerking én meer ondernemerschap en eigenaarschap. Bron: Jumbo/@FoodClicks Benoeming - Jumbo Supermarkten heeft de topstructuur aangepast en oud-bestuurder Cees van Vliet van Albert Heijn aangetrokken. De wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijkere splitsing tussen enerzijds strategie en beleid en anderzijds de operationele operaties, waardoor Jumbo in de toekomst kan blijven doorgroeien. Van Vliet werkte 25 jaar bij Albert Heijn. Tot 1 juli 2019 werkte hij daar als directeur Winkels en Distributie. Binnen Jumbo gaat hij als lid van de Raad van bestuur in de nieuwe functie van Chief Operating Officer (COO) aan de slag. Deze functie is gecreëerd na de herinrichting van de bestuurlijke verantwoordelijkheden Vier leden Raad van Bestuur Met het aantreden van Cees van Vliet als COO bestaat de Raad van Bestuur van de Jumbo Groep uit vier personen: - Frits van Eerd blijft als Chief Executive Officer (CEO) eindverantwoordelijk voor Jumbo en als zodanig verantwoordelijk voor de strategische richting en ontwikkeling; - Colette Cloosterman-van Eerd is als Chief Customer Officer (CCO) verantwoordelijk voor de merk- en formule strategie van zowel Jumbo als La Place. - Ton van Veen blijft als Chief Financial Officer (CFO) verantwoordelijk voor Finance, Technology & Data, Franchise & Real Estate, Human Resources, Corporate Affairs en Fusies & Overnames. - Cees van Vliet zal zich in zijn rol als COO richten op het uitvoeren en optimaliseren van de winkeloperaties in Nederland en België, Buying & Merchandising en Supply Chain. Groei Jumbo is als bedrijf in verschillende fooddisciplines actief en groeit hard in Nederland en België. Vorig week presenteerde het bedrijf goede jaarcijfers. Frits van Eerd: “Wij willen deze groei graag continueren en daarvoor is een voortdurende aanpassing van de organisatie essentieel”. Om de snelle groei in goede banen te leiden, is Jumbo gestart met het project ‘Licence to grow’. Een verdere optimalisering van de organisatie, de invoering van een nieuwe topstructuur en nieuwe manieren van samenwerken moeten ervoor zorgen dat het bedrijf wendbaar en slagvaardig blijft. Fit for Purpose teams Komende maanden zal Jumbo verdere aanpassingen doorvoeren in de organisatie van haar hoofdkantoor in Veghel. Vast staat de introductie van zogeheten Fit for Purpose teams, waarbinnen medewerkers uit verschillende portefeuilles cross-functioneel samenwerken aan een thema, onderwerp of vraagstuk. Deze integrale benadering moet leiden tot een effectievere samenwerking én meer ondernemerschap en eigenaarschap. Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht


‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht

BP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak

Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid