KFC en Pizza Hut verwachten winstdaling door slechte publiciteit in China


Fastservice – Het moederbedrijf van onder andere Kentucky Fried Chicken (KFC) en Pizza Hut, Yum Brands, verwacht in 2013 een winstdaling. Het bedrijf heeft in China, waar meer dan de helft van de omzet wordt gemaakt, last van een voedselveiligheidszaak. Dit meldt het FD. Yum Brands rapporteerde een daling van 6 procent in de verkopen van zijn Chinese restaurants in het vierde kwartaal door slechte publiciteit rondom het aanbod van pluimvee. Ook in januari had Yum Brands hieronder te lijden. De verkopen in de Chinese restaurants daalden met 37 procent - een daling van 41 procent bij KFC en een daling van 15 procent bij de Pizza Hut-restaurants. Hierdoor heeft Yum Brands bekend moeten maken dat het een daling van de winst per aandeel verwacht over 2013. Yum Brands heeft bijna 5300 restaurants in China, waarvan de meeste KFC’s. Het bedrijf had een goede reputatie op het gebied van voedselkwaliteit waardoor het snel kon groeien in een markt waar voedselschandalen veel voorkomen. Recentelijk kwam Yum Brands erachter dat twee leveranciers van hun pluimvee kippen kochten bij boeren die extreme hoeveelheden antibiotica in hun dieren gebruikten. Bron: FD  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid