‘Kids characters’ bij AH alleen nog op verantwoorde producten
Supermarkt – De ‘kids characters’ van Albert Heijn komen alleen nog maar op gezondere producten. Ongezondere producten van het eigen merk zullen het straks zonder bekende stripfiguren en kinderidolen moeten doen. Het verdwijnen van cartoonhelden van verpakkingen met ongezonde producten gebeurt in fases. Er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar. Saskia Egas Reparaz, eindverantwoordelijk voor Marketing bij Albert Heijn: “De Raad van Kinderen helpt ons hierbij’. Hun advies was kinderlijk eenvoudig: maak gezond eten makkelijk dus zorg dat het leuk, lekker en aantrekkelijk is.” Albert Heijn komt daarom met de RockFrogs, vier cartoonkikkers die je op gezondere producten aantreft. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. Uit onderzoek van Albert Heijn blijkt bovendien dat er behoefte is aan hulp en inspiratie voor gezondere voeding en tussendoortjes. Daarom verschijnt deze maand ook een Allerhande Magazine ‘kidsproof’ editie. Een speciale editie met recepten die stuk voor stuk zijn geproefd en goedgekeurd door de Raad van Kinderen. Om ouders een handje te helpen in de keuken komt ook de Allerhande kookhulp via Whatsapp weer terug. Bron: @FoodClicks
Supermarkt – De ‘kids characters’ van Albert Heijn komen alleen nog maar op gezondere producten. Ongezondere producten van het eigen merk zullen het straks zonder bekende stripfiguren en kinderidolen moeten doen. Het verdwijnen van cartoonhelden van verpakkingen met ongezonde producten gebeurt in fases. Er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar. Saskia Egas Reparaz, eindverantwoordelijk voor Marketing bij Albert Heijn: “De Raad van Kinderen helpt ons hierbij’. Hun advies was kinderlijk eenvoudig: maak gezond eten makkelijk dus zorg dat het leuk, lekker en aantrekkelijk is.” Albert Heijn komt daarom met de RockFrogs, vier cartoonkikkers die je op gezondere producten aantreft. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. Uit onderzoek van Albert Heijn blijkt bovendien dat er behoefte is aan hulp en inspiratie voor gezondere voeding en tussendoortjes. Daarom verschijnt deze maand ook een Allerhande Magazine ‘kidsproof’ editie. Een speciale editie met recepten die stuk voor stuk zijn geproefd en goedgekeurd door de Raad van Kinderen. Om ouders een handje te helpen in de keuken komt ook de Allerhande kookhulp via Whatsapp weer terug. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees berichtMarco van Bergen sluit zijn Udens toprestaurant OONIVOO
Horeca - Het Udense toprestaurant OONIVOO WineSpired sluit per 30 december 2023 definitief de deuren. Dat heeft eigenaar Marco van Bergen laten weten. Inflatie en de energiecrisis, die volgen op het verlies van de Michelinster en drie horecalockdowns zijn de reden. Hij is nog op zoek naar een partij die de lopende huurovereenkomst en de inrichting van het restaurant wil overnemen.
Lees berichtAldi test kassaloos winkelen op 18 locaties in Nederland
Supermarkt – Samen met partner shopreme en de ALDI Nord Group of Companies test de dicounter de zelfscankassa en de ALDI SCAN&GO-app, waar klanten zelf producten mee kunnen scannen, zonder dat zij voorafgaand zijn geregistreerd. De test worden gedaan in 18 winkels.
Lees berichtFormule 1-kijker kiest voor chips, warme snacks en toastjes
Zoetwaren & snacks – De meest geliefde lekkernijen tijdens het kijken van de Grand Prix van komend weekend zijn in volgorde van populariteit respectievelijk chips, warme snacks en toastjes met smeersels. Het Hollandse stukje kaas komt als vierde snack op tafel.
Lees berichtING ziet winkelverkopen voor het eerst in tien jaar krimpen
Analyse – ING Research geeft in een analyse van de winkelverkopen aan dat het uitdagende tijden zijn voor retailers. De retailsector heeft te maken met een hoge inflatie en een laag consumentenvertrouwen. De verwachting is dat voor het eerst in tien jaar de afzet krimpt met zo’n 2% in 2023.
Lees bericht