Kitchen Republic wil grootste platform voor startups worden van Europa
Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen
Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.
Lees berichtCacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
Lees berichtHoreca Academie Amsterdam trekt in bij Kitchen Republic
Verhuizing – Mede door een sterke stijging in het aantal Engelstalige kokstudenten bij de Horeca Academie in Amsterdam was de opleider op zoek naar een nieuwe locatie en een vaste stek. Vanaf 1 januari 2023 heeft de Horeca Academie die gevonden bij de Kitchen Republic.
Lees berichtInvesteerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia
Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.
Lees berichtVisrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
Lees berichtBoca Grandi Beachclub wordt groot watersportcentrum
Strandpaviljoen – Kitesurfer Roel Oude Avenuis, sinds 2012 eigenaar van de kiteboardschool.nl, en mede-eigenaar en horecaman Ruben Woudenberg hebben plannen om bij Strand Zuid in Kijkduin het grootste watersportcentrum van de regio neer te zetten.
Lees bericht