Klant betaalt voor unieke ervaring


Shopper - Prijs als speerpunt is passé. Shoppers geven in grote meerderheid aan best extra te willen betalen, maar daar moet dan wel een superieure klantervaring tegenover staan. Dit blijkt uit een recent onderzoek van softwarebedrijf Oracle. Maar liefst 81 procent wil best extra betalen voor een aankoop als daar een betere klantendienst tegenover staat. Het eisenpakket van de consument is echter wel fors. Ruim een derde (40 procent) geeft aan dat een algemene verbetering van de klantervaring een argument is om een merk trouw te blijven. Daarbij vindt 35 procent het belangrijk om snel en gemakkelijk toegang te krijgen tot informatie die voor hem of haar belangrijk is. “Bedrijven kunnen niet meer trots zijn op louter tevreden klanten, maar moeten extra hun best doen. Bovendien moet het te allen tijde zo eenvoudig mogelijk blijven om te communiceren met het merk”, aldus een woordvoerder van Oracle. “Het maximaal voldoen aan de behoeften van klanten is niet alleen een stimulans om nieuwe klanten te winnen, maar heeft ook duidelijk invloed op het behouden van klanten voor de lange termijn. Een slechte klantenervaring is absoluut schadelijk voor het merk." Het onderzoek geeft aan dat zeventig procent van de shoppers na een slechte ervaring de band met het merk wil verbreken en rechtstreeks wil overstappen naar de concurrent. Bron: Shopper Marketing Update  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid