KNVB en Heineken verlengen contract voor vijf seizoenen

KNVB en Heineken gaan meer inzetten op de gezonde sportkantine

Samenwerking – De samenwerking tussen de voetbalbond, de KNVB, en bierbrouwer Heineken wordt verlengt tot 2024. Beide partijen werken al een kwart eeuw samen.

Naast de gebruikelijke commerciële activiteiten krijgt de samenwerking de komende vijf seizoenen ook vorm in activaties rondom de wedstrijden van het Nederlands mannen én vrouwen elftal in de OnsOranje Fanzones. Daarnaast gaat Heineken met Heineken 0.0 ook een bijdrage leveren in de verdere uitbouw van de gezonde sportkantine bij het amateurvoetbal. Een eerste verandering op dat terrein is, volgens de bierbrouwer, te zien bij de TOTO KNVB Bekerfinale. Niet Amstel zal daar de boventoon voeren, maar Heineken 0.0.

David Lette, Marketing Directeur bij Heineken Nederland: “Het mooie is dat we op iedere veldpositie een rol van betekenis kunnen spelen; wat start bij de amateurverenigingen, waar we onze verantwoordelijkheid steviger gaan pakken op het gebied van verantwoord alcoholgebruik, tot aan de finale van de beker.“

Jean Paul Decossaux, commercieel Directeur bij de KNVB: “Heineken zal de beleving bij de Oranjefans verder versterken en ook breed inzetten op verantwoord alcoholgebruik bij zowel de OnsOranje Fanzones als de amateurverenigingen. Dit sluit aan op onze visie en programma’s waarmee we bewegen en een gezonde levensstijl willen stimuleren.”

Verantwoord

Om nadruk te leggen op het verantwoorde alcoholgebruik zal Heineken de komende seizoenen langs de sportvelden vooral actief zijn met de 0.0-variant. Een groot deel van de reclameborden wordt om die reden de komende weken vervangen. Ook in de kantines komt de nadruk te liggen op de alcoholvrije Heineken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek