Koffie betalen met een glimlach bij Shell


Tankstation – Op de Shell-tankstations De Andel en Peilwijk-Oost kunnen klanten hun koffie betalen met een glimlach. Het is voor het eerst dat deze techniek wordt ingezet bij en tankstation. Het betreft en pilot, maar als de tst succevol is wil Shell de techniek op meerdere plaatsen inzetten en er ook andere promotieacties mee inzetten. Aanleiding van deze activatie nu met koffie is de Mood Detection software die Shell tot en met 14 april gaat testen. De software op het digitale touchscreen scherm naast de pomp herkent, net als bij de activatie, je stemming op basis van uiterlijke kenmerken zoals: boos, neutraal of vrolijk. Na het geven van een brede glimlach staat de koffie bij binnenkomst op je te wachten. Hierdoor kunnen reizigers hun weg zo snel mogelijk weer hervatten. Deze digitale innovatie is onderdeel van een groter programma waarin Shell technologische innovatie ontwikkelt en inzet om de reis van automobilisten te verbeteren. Shell heeft de techniek uitgetest op het Rotterdamse Binnenwegplein. Passanten werden aangesproken door een pratend billboard, in de persoon van cabaretier Wouter Monden. ). Het winkelend publiek werd door hem aangemoedigd om hun humeur te laten meten in ruil voor een ‘dampende, professioneel bereide koffie’. Een interactieve manier om consumenten op de hoogte te brengen van de vernieuwde kwaliteit en het uitgebreide aanbod van echte barista koffie langs de snelweg. Bron: @FoodClicks Tankstation – Op de Shell-tankstations De Andel en Peilwijk-Oost kunnen klanten hun koffie betalen met een glimlach. Het is voor het eerst dat deze techniek wordt ingezet bij en tankstation. Het betreft en pilot, maar als de tst succevol is wil Shell de techniek op meerdere plaatsen inzetten en er ook andere promotieacties mee inzetten. Aanleiding van deze activatie nu met koffie is de Mood Detection software die Shell tot en met 14 april gaat testen. De software op het digitale touchscreen scherm naast de pomp herkent, net als bij de activatie, je stemming op basis van uiterlijke kenmerken zoals: boos, neutraal of vrolijk. Na het geven van een brede glimlach staat de koffie bij binnenkomst op je te wachten. Hierdoor kunnen reizigers hun weg zo snel mogelijk weer hervatten. Deze digitale innovatie is onderdeel van een groter programma waarin Shell technologische innovatie ontwikkelt en inzet om de reis van automobilisten te verbeteren. Shell heeft de techniek uitgetest op het Rotterdamse Binnenwegplein. Passanten werden aangesproken door een pratend billboard, in de persoon van cabaretier Wouter Monden. ). Het winkelend publiek werd door hem aangemoedigd om hun humeur te laten meten in ruil voor een ‘dampende, professioneel bereide koffie’. Een interactieve manier om consumenten op de hoogte te brengen van de vernieuwde kwaliteit en het uitgebreide aanbod van echte barista koffie langs de snelweg. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid