Koopmans merk van het Jaar
Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt: Alcoholische dranken: Grolsch Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje Kruidenierswaren overig: Koopmans Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers Mona merk met hoogste online merkbeleving Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde. Bron:FNLI Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt: Alcoholische dranken: Grolsch Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje Kruidenierswaren overig: Koopmans Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers Mona merk met hoogste online merkbeleving Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde. Bron:FNLI
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees berichtLidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden
Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.
Lees berichtMerk Langnese over naar Ambtman Jr. Import en Export
Overname – Ambtman Jr. Import en Export neemt het agentschap van het honingmerk Langnese over van Dr. Oetker Professional. De overgang gaat per 1 januari 2024 in.
Lees berichtFNLI: lastenverhoging remt verduurzaming voedingsmiddelenbedrijven
Industrie - De voorgenomen heffingen en verhoging van de energiebelasting op gas uit het aanvullende klimaatpakket van het demissionaire kabinet werken averechts voor voedingsmiddelenfabrikanten bij de verduurzaming. Dat stelt bracheorganisatie van de voedingsmiddelenindustrie FNLI. Volgens FNLI-directeur Cees-Jan Adema moet de politiek veel meer richten op de uitvoerbaarheid van de gewenste verduurzaming.
Lees berichtLidl Beste Supermarkt van Nederland in GfK zomerrapport
Verkiezing - Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'. Dit jaarlijkse rapport beoordeelt de Nederlandse supermarkten op een aantal aspecten. Lidl is overall als beste beoordeeld op het onderdeel kwaliteit en versafdelingen.
Lees bericht