Kroket blijft favoriet onder de Nederlander


Fastservice - In Nederland gaan er ruim 300 miljoen kroketten over de toonbank. Buitenlanders zijn nog wat minder gewend aan de vleessnacks, maar een gemiddelde volwassen Nederlander eet er zo’n 25 per jaar. Dit blijkt uit cijfers van snackproducent Royaan, ter gelegenheid van de Nationale Week van de Croquet, die deze week plaatsvindt.   Van alle snacks is de kroket de populairste tijdens de lunch en als tussendoortje. 85 procent van de Nederlanders eet regelmatig of soms een kroketje en dan het liefste uit de hand, een derde heeft de kroket liever op een broodje. Vooral op vrijdag en zaterdag zijn de kroketten geliefd. Rond de lunch en het einde van de middag worden ze het vaakst geconsumeerd. Bij voorkeur buiten de deur zoals in een restaurant, snackbar, cafetaria of bedrijfsrestaurant. In horecagelegenheden wordt de kroket 200 miljoen keer verkocht, in de supermarkt zo’n 100 miljoen keer. In snackbars en cafetaria’s is de keuze van een kroket het grootst, daar zijn gemiddeld 4 tot 6 verschillende varianten te vinden. Het populairst onder de Nederlanders is toch wel de bekende rundvleeskroket gevolgd door de kalfskroket. Snackproducent Royaan heeft geprobeerd om de kroket ook internationaal onder de aandacht te brengen, onder meer in Amerika, maar daar sloeg het product niet aan. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid