Kwaliteit koffie op werkvloer wordt steeds belangrijker
Koffie & Thee – De Nederlander voelt zich niet alleen steeds meer koffiekenner, hij stelt als werknemer ook steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hierbij zijn: smaak (89%), geur (59%) en de hoe de koffie eruitziet (33%). Dit blijkt uit de Necafé Koffiemonitor, een jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk. De kwaliteit op het werk neemt toe omdat mensen in de horeca en thuis ook steeds meer gewend raken aan een hoge kwaliteit koffie. “Hierdoor verleggen koffiedrinkers hun standaard, ook qua gevraagde koffievariaties”, zegt Laurent Willaerts, Country Business Manager van Nestlé Professional Nederland. “De Nederlandse werknemer ontpopt zich meer en meer tot een echte koffiekenner.” Zwarte koffie Zwarte koffie blijft overal het meest populair. De meest aangeboden koffievariaties op het werk zijn lungo (zwarte koffie; 96%), cappuccino (70%) en espresso (64%). De latte macchiato wordt relatief weinig aangeboden op het werk (25%), maar groeit wel. Deze verandering past goed in het veranderende beeld van koffie op het werk, waarbij variatie en kwaliteit steeds belangrijker worden. De Nescafé Koffiemonitor wordt jaarlijks in opdracht van Nestlé Professional verzorgd door PanelWizard. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek vraagt Nederlandse werknemers naar hun mening, voorkeuren en rituelen rondom koffie op het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2016 onder 547 respondenten. Bron: Nestlé professional/@FoodClicks Koffie & Thee – De Nederlander voelt zich niet alleen steeds meer koffiekenner, hij stelt als werknemer ook steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hierbij zijn: smaak (89%), geur (59%) en de hoe de koffie eruitziet (33%). Dit blijkt uit de Necafé Koffiemonitor, een jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk. De kwaliteit op het werk neemt toe omdat mensen in de horeca en thuis ook steeds meer gewend raken aan een hoge kwaliteit koffie. “Hierdoor verleggen koffiedrinkers hun standaard, ook qua gevraagde koffievariaties”, zegt Laurent Willaerts, Country Business Manager van Nestlé Professional Nederland. “De Nederlandse werknemer ontpopt zich meer en meer tot een echte koffiekenner.” Zwarte koffie Zwarte koffie blijft overal het meest populair. De meest aangeboden koffievariaties op het werk zijn lungo (zwarte koffie; 96%), cappuccino (70%) en espresso (64%). De latte macchiato wordt relatief weinig aangeboden op het werk (25%), maar groeit wel. Deze verandering past goed in het veranderende beeld van koffie op het werk, waarbij variatie en kwaliteit steeds belangrijker worden. De Nescafé Koffiemonitor wordt jaarlijks in opdracht van Nestlé Professional verzorgd door PanelWizard. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek vraagt Nederlandse werknemers naar hun mening, voorkeuren en rituelen rondom koffie op het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2016 onder 547 respondenten. Bron: Nestlé professional/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtInspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees berichtNestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao
Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
Lees berichtPlantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees bericht