Kwaliteit koffie op werkvloer wordt steeds belangrijker


Koffie & Thee – De Nederlander voelt zich niet alleen steeds meer koffiekenner, hij stelt als werknemer ook steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hierbij zijn: smaak (89%), geur (59%) en de hoe de koffie eruitziet (33%). Dit blijkt uit de Necafé Koffiemonitor, een jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk. De kwaliteit op het werk neemt toe omdat mensen in de horeca en thuis ook steeds meer gewend raken aan een hoge kwaliteit koffie. “Hierdoor verleggen koffiedrinkers hun standaard, ook qua gevraagde koffievariaties”, zegt Laurent Willaerts, Country Business Manager van Nestlé Professional Nederland. “De Nederlandse werknemer ontpopt zich meer en meer tot een echte koffiekenner.” Zwarte koffie Zwarte koffie blijft overal het meest populair. De meest aangeboden koffievariaties op het werk zijn lungo (zwarte koffie; 96%), cappuccino (70%) en espresso (64%). De latte macchiato wordt relatief weinig aangeboden op het werk (25%), maar groeit wel. Deze verandering past goed in het veranderende beeld van koffie op het werk, waarbij variatie en kwaliteit steeds belangrijker worden. De Nescafé Koffiemonitor wordt jaarlijks in opdracht van Nestlé Professional verzorgd door PanelWizard. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek vraagt Nederlandse werknemers naar hun mening, voorkeuren en rituelen rondom koffie op het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2016 onder 547 respondenten. Bron: Nestlé professional/@FoodClicks Koffie & Thee – De Nederlander voelt zich niet alleen steeds meer koffiekenner, hij stelt als werknemer ook steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de koffie op het werk. De drie belangrijkste criteria hierbij zijn: smaak (89%), geur (59%) en de hoe de koffie eruitziet (33%). Dit blijkt uit de Necafé Koffiemonitor, een jaarlijkse onderzoek naar koffietrends op het werk. De kwaliteit op het werk neemt toe omdat mensen in de horeca en thuis ook steeds meer gewend raken aan een hoge kwaliteit koffie. “Hierdoor verleggen koffiedrinkers hun standaard, ook qua gevraagde koffievariaties”, zegt Laurent Willaerts, Country Business Manager van Nestlé Professional Nederland. “De Nederlandse werknemer ontpopt zich meer en meer tot een echte koffiekenner.” Zwarte koffie Zwarte koffie blijft overal het meest populair. De meest aangeboden koffievariaties op het werk zijn lungo (zwarte koffie; 96%), cappuccino (70%) en espresso (64%). De latte macchiato wordt relatief weinig aangeboden op het werk (25%), maar groeit wel. Deze verandering past goed in het veranderende beeld van koffie op het werk, waarbij variatie en kwaliteit steeds belangrijker worden. De Nescafé Koffiemonitor wordt jaarlijks in opdracht van Nestlé Professional verzorgd door PanelWizard. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek vraagt Nederlandse werknemers naar hun mening, voorkeuren en rituelen rondom koffie op het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2016 onder 547 respondenten. Bron: Nestlé professional/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht


Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid