La Place-locatie in Efteling ingericht conform nieuwe franchisemodel


Leisure - Olaf Vugts, creatief directeur van attractiepark de Efteling en Jeffrey Jansen, commercial director van restaurantformule La Place, hebben eind juli de deuren geopend van ‘De Vrolijke Noot’, de La Place-vestiging op de Efteling. Een restaurant dat bewust anders dan anders is van andere La Place vestigingen. De Vrolijke Noot heeft een aantal afwijkingen ten opzichte van het bestaande concept, omdat het is ingericht volgens het nieuwste internationale franchisemodel. De presentatiemeubels zijn hoger en minder diep en ook voorzien van andere materialen. De meubels zijn ook allemaal modulair gehouden. Op die manier kan het in het geval van de Efteling zijn dat een vriezer van OLA geïntegreerd staat in de La Place-presentatie. Ook de impulsartikelen, bij de meeste vestigingen als laatste deel voor de kassa - en vaak ook volgens eigen specificaties gemaakt en La Place gebrand - heeft in de Vrolijke Noot een andere invulling. Diverse bekende A-merkartikelen liggen hier in de aanloop naar de kassa naast elkaar gepresenteerd. Van ‘concessies ’ aan de formule wil Jansen echter niet weten. “Dat is te zwaar gesteld. We hebben wel enkele aanpassingen gedaan die samenhangen met de internationale La Place-lijn en met de afspraken die de Efteling heeft met leveranciers.” Volgens Jansen kennen de locaties Duinrell en De Rotonde eenzelfde assortimentsaanbod. Impuls versus vers Vraag is of het dagelijks vers en ter plekke bereid waar La Place voor staat zich zo gemakkelijk laat combineren met verpakte ijsjes van OLA, rollen Mentos, kinderchocolade  en andere keeltabletten? Volgens Jansen is OLA een logische omdat dit merk onderdeel uitmaakt van het Smulmenu voor kinderen dat binnen het kader van de samenwerking tussen Efteling en La Place is ontwikkeld. Naast het restaurant en het speciale kindermenu zijn dat ook de speelhoeken - momenteel 13 - die straks binnen alle restaurants van La Place zijn terug te vinden. Volgens Vugts zijn de impulsartikelen niet zo’n probleem. De Efteling hanteert al jaren het principe dat de gasten van het park moeten kiezen wat zij wél willen en wat niet. “Wij gaan niet voorschrijven wat ze moeten eten en drinken. Bezoekers zijn een dagje uit en dan let je niet op alles. Bovendien verblijven veel mensen langer dan een dag op het park en je ziet dan ook dat ze op de eerste dag een frietje nemen en de volgende dag weer iets gezonds. Daarom bieden wij alles aan: van meloenstukken tot hamburgers. Je kan hier kiezen voor fine dining, casual dining en fastservice en alles wat er tussen zit.” Wisselend assortiment De La Place-vestiging zit aan het Dwarrelplein, een soort tussengebied binnen de Efteling-werelden. Ook om die reden is in de locatie meer mogelijk en hoeft niet elk detail conform de Efteling-uitstraling te zijn. Wel moeten de bestaande afspraken met leveranciers worden nagekomen. Zo is Coca-Cola prefered supplier van de Efteling, terwijl dat bij La Place Vrumona is. In het geval van de Efteling heeft Coca-Cola de voorkeur. Het restaurant De Vrolijke Noot, dat dagelijks is geopend vanaf een half uur vóór opening van het park tot een uur na sluitingstijd, telt zo’n 200 zitplaatsen. Het aanbod verschilt over de dag. Zo zijn er ’s ochtends smoothies, taartjes en koeken verkrijgbaar. En kan er geluncht worden met broodjes, pizza’s en salades. Bij het diner ‘s avonds spelen de hamburgers en soepen een grotere rol. De exploitatie is volledig in handen van La Place. Gezien de investeringen die zijn gedaan in het gebouw, kent de samenwerkingsovereenkomst een wat langere periode dan gebruikelijk. Vugts: “Het is voor het eerst dat een externe partij één van onze horecalocaties op vaste basis gaat exploiteren.” Bij de openingsspeech zei Jansen: “We hebben vaker samenwerking gezocht, maar het is er om de een of andere reden nooit van gekomen. Nu zijn er twee mooie merken met een enorme naamsbekendheid samengekomen. En kunnen we vanuit de buitenlandse bezoekers van de Efteling ook werken aan een grotere bekendheid van beide merken in het buitenland.” Internationaal La Place breidt momenteel internationaal sterk uit en doet dit met verschillende franchisepartners.. Zo opende La Place recent drie succesvolle vestigingen in Parijs en eentje in Madrid en ook een locatie op de luchthaven van Toronto. La Place heeft daarnaast samenwerkingen met Vermaat op luchthaven Eindhoven en met HMSHost op Schiphol en een aantal treinstations. Omdat deze locaties allemaal vragen om een snelle afhandeling is ook voor de Efteling, waar het tijdens de eetmomenten ook druk is, gelijk gekozen voor de nieuwe internationale presentatiemeubelen. In deze meubelen kunnen de salades sneller en gemakkelijker aan de gasten worden gepresenteerd en geserveerd. (In de augustus-uitgave van @FoodClicks meer over de samenwerking tussen La Place en de Efteling. Nog geen abonnee? Meld u hier aan voor een gratis digitaal abonnement) Bron: @FoodClicks Leisure - Olaf Vugts, creatief directeur van attractiepark de Efteling en Jeffrey Jansen, commercial director van restaurantformule La Place, hebben eind juli de deuren geopend van ‘De Vrolijke Noot’, de La Place-vestiging op de Efteling. Een restaurant dat bewust anders dan anders is van andere La Place vestigingen. De Vrolijke Noot heeft een aantal afwijkingen ten opzichte van het bestaande concept, omdat het is ingericht volgens het nieuwste internationale franchisemodel. De presentatiemeubels zijn hoger en minder diep en ook voorzien van andere materialen. De meubels zijn ook allemaal modulair gehouden. Op die manier kan het in het geval van de Efteling zijn dat een vriezer van OLA geïntegreerd staat in de La Place-presentatie. Ook de impulsartikelen, bij de meeste vestigingen als laatste deel voor de kassa - en vaak ook volgens eigen specificaties gemaakt en La Place gebrand - heeft in de Vrolijke Noot een andere invulling. Diverse bekende A-merkartikelen liggen hier in de aanloop naar de kassa naast elkaar gepresenteerd. Van ‘concessies ’ aan de formule wil Jansen echter niet weten. “Dat is te zwaar gesteld. We hebben wel enkele aanpassingen gedaan die samenhangen met de internationale La Place-lijn en met de afspraken die de Efteling heeft met leveranciers.” Volgens Jansen kennen de locaties Duinrell en De Rotonde eenzelfde assortimentsaanbod. Impuls versus vers Vraag is of het dagelijks vers en ter plekke bereid waar La Place voor staat zich zo gemakkelijk laat combineren met verpakte ijsjes van OLA, rollen Mentos, kinderchocolade  en andere keeltabletten? Volgens Jansen is OLA een logische omdat dit merk onderdeel uitmaakt van het Smulmenu voor kinderen dat binnen het kader van de samenwerking tussen Efteling en La Place is ontwikkeld. Naast het restaurant en het speciale kindermenu zijn dat ook de speelhoeken - momenteel 13 - die straks binnen alle restaurants van La Place zijn terug te vinden. Volgens Vugts zijn de impulsartikelen niet zo’n probleem. De Efteling hanteert al jaren het principe dat de gasten van het park moeten kiezen wat zij wél willen en wat niet. “Wij gaan niet voorschrijven wat ze moeten eten en drinken. Bezoekers zijn een dagje uit en dan let je niet op alles. Bovendien verblijven veel mensen langer dan een dag op het park en je ziet dan ook dat ze op de eerste dag een frietje nemen en de volgende dag weer iets gezonds. Daarom bieden wij alles aan: van meloenstukken tot hamburgers. Je kan hier kiezen voor fine dining, casual dining en fastservice en alles wat er tussen zit.” Wisselend assortiment De La Place-vestiging zit aan het Dwarrelplein, een soort tussengebied binnen de Efteling-werelden. Ook om die reden is in de locatie meer mogelijk en hoeft niet elk detail conform de Efteling-uitstraling te zijn. Wel moeten de bestaande afspraken met leveranciers worden nagekomen. Zo is Coca-Cola prefered supplier van de Efteling, terwijl dat bij La Place Vrumona is. In het geval van de Efteling heeft Coca-Cola de voorkeur. Het restaurant De Vrolijke Noot, dat dagelijks is geopend vanaf een half uur vóór opening van het park tot een uur na sluitingstijd, telt zo’n 200 zitplaatsen. Het aanbod verschilt over de dag. Zo zijn er ’s ochtends smoothies, taartjes en koeken verkrijgbaar. En kan er geluncht worden met broodjes, pizza’s en salades. Bij het diner ‘s avonds spelen de hamburgers en soepen een grotere rol. De exploitatie is volledig in handen van La Place. Gezien de investeringen die zijn gedaan in het gebouw, kent de samenwerkingsovereenkomst een wat langere periode dan gebruikelijk. Vugts: “Het is voor het eerst dat een externe partij één van onze horecalocaties op vaste basis gaat exploiteren.” Bij de openingsspeech zei Jansen: “We hebben vaker samenwerking gezocht, maar het is er om de een of andere reden nooit van gekomen. Nu zijn er twee mooie merken met een enorme naamsbekendheid samengekomen. En kunnen we vanuit de buitenlandse bezoekers van de Efteling ook werken aan een grotere bekendheid van beide merken in het buitenland.” Internationaal La Place breidt momenteel internationaal sterk uit en doet dit met verschillende franchisepartners.. Zo opende La Place recent drie succesvolle vestigingen in Parijs en eentje in Madrid en ook een locatie op de luchthaven van Toronto. La Place heeft daarnaast samenwerkingen met Vermaat op luchthaven Eindhoven en met HMSHost op Schiphol en een aantal treinstations. Omdat deze locaties allemaal vragen om een snelle afhandeling is ook voor de Efteling, waar het tijdens de eetmomenten ook druk is, gelijk gekozen voor de nieuwe internationale presentatiemeubelen. In deze meubelen kunnen de salades sneller en gemakkelijker aan de gasten worden gepresenteerd en geserveerd. (In de augustus-uitgave van @FoodClicks meer over de samenwerking tussen La Place en de Efteling. Nog geen abonnee? Meld u hier aan voor een gratis digitaal abonnement) Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht


Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid