Lekkerland geeft inzicht in High Traffic & Convenience op Horecava

Smart Choice een van de concepten waarmee Lekkerland ondernemers wil ondersteunen

Groothandel – Als partner in het InnovationLAB op de Horecava deelt Lekkerland van maandag 7 januari t/m donderdag 10 januari 2019 in de RAI in Amsterdam, haar kijk op de toekomst van de conveniencemarkt. De groothandel wil laten zien welke kansem ondernemers in de ‘on-the-go’-segment hebben om succesvol in te kunnen spelen op de huidige consumententrends.

Op het zogenaamde InnovationLAB op de Horecava zijn zes actuele thema’s ingericht die dieper ingaan op de huidige FoodCulture, waarmee aangeven het veranderende consumentengedrag en de veranderende behoeftes en van die consumenten en hun verwachtingen. Samen met andere partners geeft Lekkerland als on-the-go specialist vorm aan het snelst groeiende thema binnen de foodsector: ‘High Traffic & Convenience’.  In die rol ziet Lekkerland zichzelf als het verbindend platform in de keten, voor alle aspecten van het gemakspectrum, binnen ieder georganiseerd foodservice kanaal, waarin zij een rol speelt: Travel, Petrol, Fast Service, Foodservice in (non)-foodretail en Leisure. Zo vertelt Freek van Beek, de nieuwe Country Manager Lekkerland Nederland B.V.: “Convenience heeft de toekomst en is onze core business. Wij zijn specialist in het relevantste assortiment, fijnmazige distributie en ondernemersondersteuning in de vorm van advies, data of volledige concepten en winkelinrichting.”

Smart & Indulgence

Lekkerland toont op verschillende manieren hoe zij inspeelt op de veranderingen van consumptie onderweg en antwoord geeft op de consumententrends. Zoals de continue balans die de consument zoekt tussen een verstandigere keuze en puur verwennen. Het nieuwe concept ‘Smart Choice’ van Lekkerland haakt in op het maken van die gezondere keuze.

Recepturen

Op de stand van Lekkerland ook inspiratie op het gebied van recepturen en gemakkelijk te bereiden producten. Vers producten, die met een minimum aan ingrediënten maximale exposure realiseren bij de klant en dan ook nog een snel kunnen worden bereid. Van dagverse salades, fruitige “Beauty Smoothies”, tot verantwoorde maaltijdoplossingen en bietenwraps. Verder aandacht voor kwaliteits koffie en koffiesystemen en nieuwe betaalsystemen bij Lekkerland. Oplossingen waarmee de ondernemers beter kan in spelen op de veranderende vraag van de consument en antwoorden kan vinden op de snelheid, die de convenienceklant ook zoekt.

Bron: Lekkerland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek