Locatus en Yoghurt Barn starten samenwerking in data verzamelen


Formulenieuws - Yoghurt Barn, aanbieder van zuivelproducten met tien locaties in Nederland, wil uitbreiden en gaat dat gezamenlijk oppakken met dataverzamelaar Locatus. Beide partijen gaan hun data delen om tot nog betere inzichten te komen. Elke retailer die online aan consumenten verkoopt, heeft veel informatie over de klanten, namelijk op welke tijdstippen zij shoppen, welke producten zij nog meer interessant vinden, etc. Maar ook offline is veel informatie beschikbaar. Yoghurt Barn gaat daarom een samenwerking aan met Locatus om de eigen verzamelde retailinformatie te koppelen aan de Locatus-informatie en andere bronnen. Koppelingen Yoghurt Barn wil op die manier voor de huidige en de nieuwe vestigingen betere inzichten krijgen in het functioneren van de verkooppunten. Alle Yoghurt Barn vestigingen worden daarvoor uitgerust met een passantensensor en een deurteller van Locatus. Deze informatie wordt rechtstreeks gekoppeld aan de kassatransacties van Yoghurt Barn (via Twelve kassasysteem). Voorspellingen De offline retailanalytics analyseert hoeveel personen passeren, hoeveel hiervan naar binnen komen én wat ze dan kopen. Bovendien wordt deze data gekoppeld aan het weer en de weersverwachting. Deze gecombineerde informatie voorspelt dan vervolgens hoeveel mensen er morgen langs de vestigingen zullen lopen en wat zij zullen gaan kopen. Zo kan Yoghurt Barn derving minimaliseren en verkoop maximaliseren. Ook kan zo gemeten worden wat het effect is van bepaalde aanbiedingen. Omzetschattingen Offline is net zo belangrijk als online analytics, maar staat nog in de kinderschoenen, zo laat Locatus weten. Beide bedrijven willen hier verandering in aan brengen. Door de retailanalytics op alle locaties toe te passen, ontstaat inzicht hoeveel omzet er op nieuwe locaties kan worden gehaald. Dit laatste is vooral van belang omdat Yoghurt Barn kijkt voor verdere expansie kijkt naar franchising. De retailer verwacht met deze retailanalytics ook goed aan de nieuwe franchise wetgeving te voldoen, omdat de franchisegever onder meer wordt gevraagd een accurate omzetschatting aan te leveren aan de franchisenemer. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Yoghurt Barn, aanbieder van zuivelproducten met tien locaties in Nederland, wil uitbreiden en gaat dat gezamenlijk oppakken met dataverzamelaar Locatus. Beide partijen gaan hun data delen om tot nog betere inzichten te komen. Elke retailer die online aan consumenten verkoopt, heeft veel informatie over de klanten, namelijk op welke tijdstippen zij shoppen, welke producten zij nog meer interessant vinden, etc. Maar ook offline is veel informatie beschikbaar. Yoghurt Barn gaat daarom een samenwerking aan met Locatus om de eigen verzamelde retailinformatie te koppelen aan de Locatus-informatie en andere bronnen. Koppelingen Yoghurt Barn wil op die manier voor de huidige en de nieuwe vestigingen betere inzichten krijgen in het functioneren van de verkooppunten. Alle Yoghurt Barn vestigingen worden daarvoor uitgerust met een passantensensor en een deurteller van Locatus. Deze informatie wordt rechtstreeks gekoppeld aan de kassatransacties van Yoghurt Barn (via Twelve kassasysteem). Voorspellingen De offline retailanalytics analyseert hoeveel personen passeren, hoeveel hiervan naar binnen komen én wat ze dan kopen. Bovendien wordt deze data gekoppeld aan het weer en de weersverwachting. Deze gecombineerde informatie voorspelt dan vervolgens hoeveel mensen er morgen langs de vestigingen zullen lopen en wat zij zullen gaan kopen. Zo kan Yoghurt Barn derving minimaliseren en verkoop maximaliseren. Ook kan zo gemeten worden wat het effect is van bepaalde aanbiedingen. Omzetschattingen Offline is net zo belangrijk als online analytics, maar staat nog in de kinderschoenen, zo laat Locatus weten. Beide bedrijven willen hier verandering in aan brengen. Door de retailanalytics op alle locaties toe te passen, ontstaat inzicht hoeveel omzet er op nieuwe locaties kan worden gehaald. Dit laatste is vooral van belang omdat Yoghurt Barn kijkt voor verdere expansie kijkt naar franchising. De retailer verwacht met deze retailanalytics ook goed aan de nieuwe franchise wetgeving te voldoen, omdat de franchisegever onder meer wordt gevraagd een accurate omzetschatting aan te leveren aan de franchisenemer. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



YB franchise module op bedrijfslocatie Food&i

Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.

Lees bericht

YB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon

Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid