Mark Hanssen (AB InBev) verruilt retail voor horeca
Benoeming - Mark Hanssen, sinds 2017 retaildirecteur bij AB InBev, is per 1 januari 2020 gestart directeur Horeca. Hij volgt Pieter Anciaux op, die horeca- en operationsdirecteur wordt voor België en Luxemburg. Mark Hanssen startte in 2000 bij Bierbrouwerij AB InBev en vervulde tot 2008 diverse sales rollen in Nederland. Daarna deed hij ervaring op in Trade Marketing en Category Management en werd hij eindverantwoordelijke voor beide afdelingen. Sinds 2012 werkte Mark Hanssen als National Sales Manager Horeca in Nederland en daarna als National Sales Manager, Retail België. Sinds 2017 is hij Retaildirecteur in Nederland. Een opvolger voor Hanssen is er nog niet. Woordvoerder Wilco Heiwegen verwacht volgende week een opvolger bekend te kunnen maken. Bron: @FoodClicks Benoeming - Mark Hanssen, sinds 2017 retaildirecteur bij AB InBev, is per 1 januari 2020 gestart directeur Horeca. Hij volgt Pieter Anciaux op, die horeca- en operationsdirecteur wordt voor België en Luxemburg. Mark Hanssen startte in 2000 bij Bierbrouwerij AB InBev en vervulde tot 2008 diverse sales rollen in Nederland. Daarna deed hij ervaring op in Trade Marketing en Category Management en werd hij eindverantwoordelijke voor beide afdelingen. Sinds 2012 werkte Mark Hanssen als National Sales Manager Horeca in Nederland en daarna als National Sales Manager, Retail België. Sinds 2017 is hij Retaildirecteur in Nederland. Een opvolger voor Hanssen is er nog niet. Woordvoerder Wilco Heiwegen verwacht volgende week een opvolger bekend te kunnen maken. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees berichtRestaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees bericht