Mars focust onverkort op kernproducten


Industrie – Mars is zeer gefocust op merken. De strategie van de multinational is ook het bouwen van sterke merken. Daar waar andere fabrikanten nog wel eens komen met smaakvariaties en andere aanverwante introducties, kiest Mars er onverkort voor om te blijven bouwen aan de kernproducten. Dit benadrukt Sales Director Arjen van Strien van Mars in een gesprek met FoodClicks. “Met introducties zijn enorme kosten gemoeid. Je moet dat als fabrikant alleen doen als je een echte innovatie hebt. Ik zie veel innovaties verstoffen op de schappen. 90 Procent van die innovaties hebben voor mij ook niets met innovaties te maken. Ze zijn niet baanbrekend en ze houden zeker geen categorie overeind. Van de tien hardlopende producten zijn er zeven van ons.” Dit is ook de positie die Mars volgens Van Strien wil hebben. “Nu iedereen op zoek is naar extra omzet en volume, zien we dat ook dat niet-traditionele kanalen, zoals tuincentra, bouwmarkten en textielwinkels voor zoetwaren zich spontaan aanmelden bij ons. Partijen die de mogelijkheden zien, dat impulsaankoop van chocolade ook bij hen goed mogelijk is. Met sterke merken wel te verstaan.” Lees het volledige artikel in de nieuwste uitgave van FoodClicks. Aanmelden kan hier. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid