McDonald’s opent 100ste McCafé in Nederland
Formulenieuws – Eind vorige week heeft McDonald’s in Diemen het 100ste McCafé in Nederland geopend. Het McCafé-concept deed in Nederland haar intrede in 2016. Koffie is sindsdien een steeds belangrijker aandeel gaan vormen binnen de 248 McDonald’s locaties. In de 100 restaurants met McCafé staan opgeleide barista’s, die de Nederlandse koffiedrinkers voorzien van 14 koffievariaties en afgebakken koekjes, taartjes en croissants. Inmiddels hebben zo’n 400 medewerkers (Crewleden,red.) de Barista-opleiding gevolgd. Het McCafé-concept is inmiddels goed ingeburgerd en vooral tussen 10 en 11 uur 's ochtends populair. Cappuccino is de meest verkochte variant. Maar er wordt ook vaak iets bij de koffie gekozen. In totaal zijn er sinds de opening van het eerste McCafé in 2016 ruim een miljoen pastries verkocht. Cheesecake is de grote favoriet, gevolgd door Macarons en Appeltaart. “Vanwege het grote succes rollen we onze McCafés versneld uit door heel Nederland. De aandacht voor versheid en kwaliteit heeft een positief effect op de beleving van het merk McDonald’s”, aldus Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights. Duurzame koffie De gebruikte koffiebonen bij alle McCafé’s hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat bij de koffieproductie rekening is gehouden met de bescherming van het milieu en goede arbeidsomstandigheden voor de koffieboeren en hun gezinnen. Het koffiedik, zo’n 350 ton op jaarbasis gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Eind vorige week heeft McDonald’s in Diemen het 100ste McCafé in Nederland geopend. Het McCafé-concept deed in Nederland haar intrede in 2016. Koffie is sindsdien een steeds belangrijker aandeel gaan vormen binnen de 248 McDonald’s locaties. In de 100 restaurants met McCafé staan opgeleide barista’s, die de Nederlandse koffiedrinkers voorzien van 14 koffievariaties en afgebakken koekjes, taartjes en croissants. Inmiddels hebben zo’n 400 medewerkers (Crewleden,red.) de Barista-opleiding gevolgd. Het McCafé-concept is inmiddels goed ingeburgerd en vooral tussen 10 en 11 uur 's ochtends populair. Cappuccino is de meest verkochte variant. Maar er wordt ook vaak iets bij de koffie gekozen. In totaal zijn er sinds de opening van het eerste McCafé in 2016 ruim een miljoen pastries verkocht. Cheesecake is de grote favoriet, gevolgd door Macarons en Appeltaart. “Vanwege het grote succes rollen we onze McCafés versneld uit door heel Nederland. De aandacht voor versheid en kwaliteit heeft een positief effect op de beleving van het merk McDonald’s”, aldus Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights. Duurzame koffie De gebruikte koffiebonen bij alle McCafé’s hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat bij de koffieproductie rekening is gehouden met de bescherming van het milieu en goede arbeidsomstandigheden voor de koffieboeren en hun gezinnen. Het koffiedik, zo’n 350 ton op jaarbasis gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen
Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost. Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...
Lees berichtShell Vémars Est in Frankrijk wint Shell Barista Cup
Wedstrijd - De winnaar van de Shell Barista Cup 2023 is bekend. Winnaar is dit jaar geworden Shell Vémars Est gelegen in Frankrijk, ten noorden van Parijs. De finale vond plaats op 17 januari bij koffie leverancier Selecta waar baristas van Shell stations uit Nederland, België, Luxemburg én Frankrijk tegen elkaar streden voor de titel ‘Beste Barista langs de weg’.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtMcDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s
Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.
Lees berichtMcDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw
Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees bericht