Meer cateraars serveren vegetarische lunch op ‘Eet Geen Dierendag’


Campagne – Het draagvlak om geen vlees te eten op ‘Eet Geen Dierendag’ groeit fors. Ook onder cateraars. Vandaag, op 4 oktober, serveren tweeduizend bedrijfsrestaurants in het hele land een vegetarische lunch, volgens initiatiefnemer Wakker Dier, De campagne ‘Eet Geen Dierendag’ bereikt dit jaar 500 duizend werknemers. Dat zijn 200 duizend werknemers meer dan vorig jaar, zo laat de organisatie weten.  Ook het aantal cateraars groeit fors. Waren het er in 2011 nog zes die zich aansloten bij het ‘Eet Geen Dierendag’-initiatief, dit jaar zijn dat negentien cateraars. Bedrijfskantines, die meedoen met de campagne zijn onder andere AkzoNobel, bol.com, Eneco, IKEA, KLM, KPN en RAI Amsterdam. Deelname van de cateraars is een belangrijke reden voor het succes. Bewustwording Wakker Dier organiseert de campagne voor de zes keer. Met  de bewustwordingscampagne ‘Eet Geen Dierendag’ wil de organisatie Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de milieuvoordelen van minder vlees. De campagne wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij. Bron: @FoodClicks Campagne – Het draagvlak om geen vlees te eten op ‘Eet Geen Dierendag’ groeit fors. Ook onder cateraars. Vandaag, op 4 oktober, serveren tweeduizend bedrijfsrestaurants in het hele land een vegetarische lunch, volgens initiatiefnemer Wakker Dier, De campagne ‘Eet Geen Dierendag’ bereikt dit jaar 500 duizend werknemers. Dat zijn 200 duizend werknemers meer dan vorig jaar, zo laat de organisatie weten.  Ook het aantal cateraars groeit fors. Waren het er in 2011 nog zes die zich aansloten bij het ‘Eet Geen Dierendag’-initiatief, dit jaar zijn dat negentien cateraars. Bedrijfskantines, die meedoen met de campagne zijn onder andere AkzoNobel, bol.com, Eneco, IKEA, KLM, KPN en RAI Amsterdam. Deelname van de cateraars is een belangrijke reden voor het succes. Bewustwording Wakker Dier organiseert de campagne voor de zes keer. Met  de bewustwordingscampagne ‘Eet Geen Dierendag’ wil de organisatie Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de milieuvoordelen van minder vlees. De campagne wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht

Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht


BOER&NLekker en platform Lokalist bundelen krachten

Samenwerken - Het korte ketenconcept BOER&NLekker, een initiatief van boerencoöperatie Agrifirm, en bestel- en transportplatform voor lokaal eten Lokalist bundelen hun krachten, met een nieuwe focus op de zakelijke markt. Beide partijen willen met de samenwerking een ‘one-stop shop’ inrichten voor retail, catering en horeca voor directe inkoop bij lokale duurzame boeren.

Lees bericht

Steeds meer cateraars gaan voor plantaardig

Catering - Zestien bedrijfscateraars committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door planten. “Deze cateraars maken samen een gigantische impact voor de dieren,” aldus Collin Molenaar van de organisatie.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid