Mondelēz gebruikt in 2022 alleen nog duurzame tarwe


Duurzaamheid – Mondelēz International breidt haar programma voor het telen van duurzame tarwe verder uit. Dit programma moet er voor zorgen dat de koekjesmerken in de Europese Unie, waaronder Liga, TUC en Milka-koekjes tegen 2022 volledig met de duurzame ‘Harmony-tarwe’ geproduceerd zijn. Het Harmony-programma heeft op dit moment 1.700 landbouwers, 13 molenaars en 21 coöperaties uit zes markten (België, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Polen en Spanje), die in 2017 samen 177.000 ton tarwe produceerden voor de koekjesmerken van het bedrijf. Dit komt overeen met zo’n 75% van de koekjesproductie van Mondelēz International in West-Europa - of 60% in de EU - voor merken als Liga, LU, Oro en Fontaneda. Door de uitbreiding van het programma, zou de jaarlijkse tarweproductie die voldoet aan de duurzaamheidsvoorwaarden van het Harmony-charter toenemen tot ruim 280.000 ton in 2022. Dat zou voldoende tarwe zijn om het volledige Europese koekjesportfolio van het bedrijf, met merken als LU, belVita en Milka-koekjes, te kunnen produceren. “Europese consumenten stellen kwaliteitsproducten steeds vaker gelijk aan duurzame productie. Ze zijn zich bewust van de impact die hun voedingskeuze heeft op het milieu en verwachten dan ook van producenten dat ze hun deel van de verantwoordelijkheid nemen", zegt Hubert Weber, Executive Vice President en President Europe. Duurzame samenwerking Het Harmony-project zag 10 jaar geleden het levenslicht in Frankrijk en zet in op biodiversiteit en goede milieupraktijken bij de tarweproductie in Europa. Het programma kwam tot stand in samenwerking met landbouwers, coöperaties en molenaars in de toeleveringsketen van tarwe. Harmony-landbouwers verbouwen en verwerken tarwe op duurzame wijze, in ruil voor een premie op hun gewassen. Harmony-landbouwers kiezen ervoor om water te besparen, dragen zorg voor de bodem, beschermen de biodiversiteit en beperken de koolstofuitstoot. Bron: Mondelēz Duurzaamheid – Mondelēz International breidt haar programma voor het telen van duurzame tarwe verder uit. Dit programma moet er voor zorgen dat de koekjesmerken in de Europese Unie, waaronder Liga, TUC en Milka-koekjes tegen 2022 volledig met de duurzame ‘Harmony-tarwe’ geproduceerd zijn. Het Harmony-programma heeft op dit moment 1.700 landbouwers, 13 molenaars en 21 coöperaties uit zes markten (België, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Polen en Spanje), die in 2017 samen 177.000 ton tarwe produceerden voor de koekjesmerken van het bedrijf. Dit komt overeen met zo’n 75% van de koekjesproductie van Mondelēz International in West-Europa - of 60% in de EU - voor merken als Liga, LU, Oro en Fontaneda. Door de uitbreiding van het programma, zou de jaarlijkse tarweproductie die voldoet aan de duurzaamheidsvoorwaarden van het Harmony-charter toenemen tot ruim 280.000 ton in 2022. Dat zou voldoende tarwe zijn om het volledige Europese koekjesportfolio van het bedrijf, met merken als LU, belVita en Milka-koekjes, te kunnen produceren. “Europese consumenten stellen kwaliteitsproducten steeds vaker gelijk aan duurzame productie. Ze zijn zich bewust van de impact die hun voedingskeuze heeft op het milieu en verwachten dan ook van producenten dat ze hun deel van de verantwoordelijkheid nemen", zegt Hubert Weber, Executive Vice President en President Europe. Duurzame samenwerking Het Harmony-project zag 10 jaar geleden het levenslicht in Frankrijk en zet in op biodiversiteit en goede milieupraktijken bij de tarweproductie in Europa. Het programma kwam tot stand in samenwerking met landbouwers, coöperaties en molenaars in de toeleveringsketen van tarwe. Harmony-landbouwers verbouwen en verwerken tarwe op duurzame wijze, in ruil voor een premie op hun gewassen. Harmony-landbouwers kiezen ervoor om water te besparen, dragen zorg voor de bodem, beschermen de biodiversiteit en beperken de koolstofuitstoot. Bron: Mondelēz

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht


Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht



Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid