Mondelēz wil 100% duurzame cacao in 2025


Duurzaamheid – Mondelēz International wil vanaf 2025 alleen nog maar 100% duurzame cocao verkopen. Het bedrijf heeft daarvoor al enige jaren het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life lopen. Côte d’Or was het eerste merk dat het Cocoa Life-logo droeg. Maar inmiddels maakt 43 procent van de totale chocoladeproductie van Mondelēz International deel uit van dit duurzaamheidsprogramma. Ook de merken Milka, Oreo en Cadbury Dairy maken inmiddels deel uit van het programma. Cocoa Life bereikt vandaag de dag 142.000 cacaoboeren en ondersteunt daarnaast de ontwikkeling van 1.400 gemeenschappen, waarbinnen vrouwen een grote rol spelen. Zo laat het bedrijf weten in een toelichting’.  Ondanks de impact van de multinational laat het bedrijf weten andere bedrijven nodig te hebben. Daarom neemt het bedrijf het voortouw in collectieve actieplatformen, waarbij wordt gestreefd naar het bundelen van krachten met collega-bedrijven en andere belanghebbenden. Sectorbreed Mondelēz International is ervan overtuigd dat alleen een sectorbrede langetermijnstrategie met gecoördineerde actie van zowel de industrie en de overheden als het maatschappelijk middenveld tot een duurzame verandering zal leiden. Dirk van de Put, CEO bij Mondelēz International: “Successen kunnen niet behaald worden door alleen te handelen. Daarom zijn we bezig met het opbouwen van een beweging voor een blijvende verandering en passen we een holistische benadering toe door middel van productieve, collaboratieve partnerschappen. We hopen dat onze sterke resultaten bemoedigend werken om meer leden uit de sector te inspireren om een geïntegreerde aanpak te implementeren en zo hun impact te verbreden.” Bron: @FoodClicks Duurzaamheid – Mondelēz International wil vanaf 2025 alleen nog maar 100% duurzame cocao verkopen. Het bedrijf heeft daarvoor al enige jaren het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life lopen. Côte d’Or was het eerste merk dat het Cocoa Life-logo droeg. Maar inmiddels maakt 43 procent van de totale chocoladeproductie van Mondelēz International deel uit van dit duurzaamheidsprogramma. Ook de merken Milka, Oreo en Cadbury Dairy maken inmiddels deel uit van het programma. Cocoa Life bereikt vandaag de dag 142.000 cacaoboeren en ondersteunt daarnaast de ontwikkeling van 1.400 gemeenschappen, waarbinnen vrouwen een grote rol spelen. Zo laat het bedrijf weten in een toelichting’.  Ondanks de impact van de multinational laat het bedrijf weten andere bedrijven nodig te hebben. Daarom neemt het bedrijf het voortouw in collectieve actieplatformen, waarbij wordt gestreefd naar het bundelen van krachten met collega-bedrijven en andere belanghebbenden. Sectorbreed Mondelēz International is ervan overtuigd dat alleen een sectorbrede langetermijnstrategie met gecoördineerde actie van zowel de industrie en de overheden als het maatschappelijk middenveld tot een duurzame verandering zal leiden. Dirk van de Put, CEO bij Mondelēz International: “Successen kunnen niet behaald worden door alleen te handelen. Daarom zijn we bezig met het opbouwen van een beweging voor een blijvende verandering en passen we een holistische benadering toe door middel van productieve, collaboratieve partnerschappen. We hopen dat onze sterke resultaten bemoedigend werken om meer leden uit de sector te inspireren om een geïntegreerde aanpak te implementeren en zo hun impact te verbreden.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht

Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht



Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid