Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken


Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland,  een belangrijk doel heeft behaald betreft het bewust snacken: Mondelēz slaagde erin 15% van haar netto-inkomen te realiseren door portieverpakkingen te introduceren. Onder het mom van mindful snacking werd het voedingsprofiel van de meest verkochte merken sterk verbeterd door onder andere het suiker-, zout- en verzadigd vetgehalte in deze producten te verlagen. Zo werd alle Stimorol-kauwgom 100% suikervrij, bevatten de koekjes van LIGA Evergreen Crunchy 30% minder suiker en bevatten de Prince Oreo koekjes respectievelijk 54% en 47% minder verzadigd vet. Ook de TUC-koekjes werden nader beken en aangepast, zodat de koekjes nu met 70% minder verzadigd vet en zonnebloemolie worden bereid. Daarnaast werd ook het zoutgehalte in de Oreo en TUC koekjes nog verlaagd met respectievelijk 17% en 30% Duurzaamheid Het 2018 Impact Progress rapport geeft niet alleen een beeld van de inspanningen op productniveau, maar brengt ook de inspanningen in kaart die de multinational onderneemt op het gebied van duurzaamheid. Ook op dat terrein werden goede resultaten geboekt. Zo is in de EU bijna 95% van de verpakkingen gerecycleerd of recyclebaar, waarvan 75% bestaat uit recyclebaar glas, papier of metaal. En werd in 2018 59.600 ton aan verpakkingen geëlimineerd wat betekent dat het bedrijf goed op weg is om de doelstelling van 65.000 ton aan uitgespaarde verpakkingen in 2020 te behalen. Verantwoordelijkheid Mondelēz international speelt in Nederland een vooraanstaande rol op het gebied van verwenproducten. Daarbij hoort ook een duidelijk verantwoordelijkheid. “Wij zijn van mening dat consumenten zich geen zorgen moeten maken over de impact van hun snackkeuze op het milieu, hun gemeenschap of hun gezondheid”, zegt Dirk Van de Put, voorzitter en CEO van Mondelēz International: “Ons bedrijf speelt een belangrijke rol in het mogelijk maken van duurzaam en bewust snacken. Ik ben trots op onze vooruitgang in 2018, met name dat we belangrijke welzijns- en duurzaamheidsdoelstellingen eerder dan gepland hebben bereikt”. Bron: Mondelez/@FoodClicks Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland,  een belangrijk doel heeft behaald betreft het bewust snacken: Mondelēz slaagde erin 15% van haar netto-inkomen te realiseren door portieverpakkingen te introduceren. Onder het mom van mindful snacking werd het voedingsprofiel van de meest verkochte merken sterk verbeterd door onder andere het suiker-, zout- en verzadigd vetgehalte in deze producten te verlagen. Zo werd alle Stimorol-kauwgom 100% suikervrij, bevatten de koekjes van LIGA Evergreen Crunchy 30% minder suiker en bevatten de Prince Oreo koekjes respectievelijk 54% en 47% minder verzadigd vet. Ook de TUC-koekjes werden nader beken en aangepast, zodat de koekjes nu met 70% minder verzadigd vet en zonnebloemolie worden bereid. Daarnaast werd ook het zoutgehalte in de Oreo en TUC koekjes nog verlaagd met respectievelijk 17% en 30% Duurzaamheid Het 2018 Impact Progress rapport geeft niet alleen een beeld van de inspanningen op productniveau, maar brengt ook de inspanningen in kaart die de multinational onderneemt op het gebied van duurzaamheid. Ook op dat terrein werden goede resultaten geboekt. Zo is in de EU bijna 95% van de verpakkingen gerecycleerd of recyclebaar, waarvan 75% bestaat uit recyclebaar glas, papier of metaal. En werd in 2018 59.600 ton aan verpakkingen geëlimineerd wat betekent dat het bedrijf goed op weg is om de doelstelling van 65.000 ton aan uitgespaarde verpakkingen in 2020 te behalen. Verantwoordelijkheid Mondelēz international speelt in Nederland een vooraanstaande rol op het gebied van verwenproducten. Daarbij hoort ook een duidelijk verantwoordelijkheid. “Wij zijn van mening dat consumenten zich geen zorgen moeten maken over de impact van hun snackkeuze op het milieu, hun gemeenschap of hun gezondheid”, zegt Dirk Van de Put, voorzitter en CEO van Mondelēz International: “Ons bedrijf speelt een belangrijke rol in het mogelijk maken van duurzaam en bewust snacken. Ik ben trots op onze vooruitgang in 2018, met name dat we belangrijke welzijns- en duurzaamheidsdoelstellingen eerder dan gepland hebben bereikt”. Bron: Mondelez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht


‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht


Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid