Nespresso brengt na 50 jaar boycot Cubaanse koffie naar Verenigde Staten


Koffie - Voor het eerst in meer dan 50 jaar kunnen koffieliefhebbers in de Verenigde Staten gaan genieten van koffie afkomstig uit Cuba. Koffiemerk Nespresso, onderdeel van voedingsmiddelenreus Nestlé, brengt komend najaar Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba als limited edition op de Amerikaanse markt. Door de versoepeling van de handelsbetrekkingen tussen de VS en Cuba mogen er na een boycot van ruim 50 jaar bepaalde producten weer tussen beide landen worden verhandeld, waaronder koffie. Nespresso brengt komend najaar een koffievariant op de Amerikaanse markt van in Cuba geproduceerde koffiebonen. Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba zal voorlopig alleen als limited edition verkrijgbaar zijn. Nespresso heeft aangekondigd met kleine Cubaanse koffieboeren duurzaam te gaan samenwerken, de markt te ontwikkelen en voor een duurzame koffieteelt te gaan zorgen. “Het is fantastisch dat we als Nespresso de eerste zijn die deze zeldzame Cubaanse koffie naar de VS brengen”, zegt president Guillaume Le Cunff van Nespresso USA. “Eindelijk kunnen Amerikaanse consumenten deze bijzondere en uitgesproken koffie opnieuw ontdekken.” Bron: @FoodClicks Koffie - Voor het eerst in meer dan 50 jaar kunnen koffieliefhebbers in de Verenigde Staten gaan genieten van koffie afkomstig uit Cuba. Koffiemerk Nespresso, onderdeel van voedingsmiddelenreus Nestlé, brengt komend najaar Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba als limited edition op de Amerikaanse markt. Door de versoepeling van de handelsbetrekkingen tussen de VS en Cuba mogen er na een boycot van ruim 50 jaar bepaalde producten weer tussen beide landen worden verhandeld, waaronder koffie. Nespresso brengt komend najaar een koffievariant op de Amerikaanse markt van in Cuba geproduceerde koffiebonen. Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba zal voorlopig alleen als limited edition verkrijgbaar zijn. Nespresso heeft aangekondigd met kleine Cubaanse koffieboeren duurzaam te gaan samenwerken, de markt te ontwikkelen en voor een duurzame koffieteelt te gaan zorgen. “Het is fantastisch dat we als Nespresso de eerste zijn die deze zeldzame Cubaanse koffie naar de VS brengen”, zegt president Guillaume Le Cunff van Nespresso USA. “Eindelijk kunnen Amerikaanse consumenten deze bijzondere en uitgesproken koffie opnieuw ontdekken.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht




Nieuw in Nederland: Wayang Coffee

Introductie - Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland. De koffiebonen zijn 100% klimaatneutraal geproduceerd, verpakt in biobased folies en gecertificeerd door Rainforest Alliance.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid