Nespresso gaat samenwerking aan met Picnic

Nespresso gaat samenwerken met bezorgdienst Picnic

Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso.

Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden.

Omnichannel

Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques.

e-fulfilment

Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek