‘Nierstichting en KHN gaan zoutgehalte te lijf’


Actie - De Nierstichting en KHN organiseren op 12, 13 en 14 maart voor de tweede keer de Nierstichting Restaurant Driedaagse.Tijdens deze drie dagen worden speciaal tasting-menu gepresenteerd, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Beide partijen willen met het evenement zo veel mogelijk mensen laten proeven hoe lekker eten met minder zout kan zijn. Aan de eerste editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse deden zo’n 100 restaurants mee, die zo’n 3500 gasten voorzagen van een zoutloze of zoutarme maaltijd. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “We hopen dat er dit jaar nog meer restaurants mee doen. Samen kunnen we laten zien dat we gezondheid van onze gasten hoog in het vaandel hebben. Daarom hebben we onlangs ook het Nationaal Preventieakkoord ondertekend.” Horecabedrijven zouden een bijdrage moeten leveren aan een gezonder Nederland, vindt KHN. Het gebruik van zout speelt daarin een belangrijke rol. Ook als mensen uit eten gaan. KHN roept daarom restaurants op om mee te doen aan de Nierstichting Restaurant Driedaagse.” Toolkit Deelnemende bedrijven krijgen o.a. een toolkit over minder zout promotiemateriaal, de planning op doordeweekse dagen en het digitale reserveringsysteem (Resengo) om meer gasten te trekken. De prijs en aantal gangen (minimaal 3) bepaal de ondernemer zelf. Maar deelname is vooral goed voor het eigen imago, benadrukt het KHN, omdat mensen worden gewezen hoe zij een gezondere levensstijl kunnen gaan leiden. Nierschade Bijna alle Nederlanders (85%) eten te veel zout; op jaarbasis gemiddeld een kilo te veel per persoon. En dat is erg slecht voor de nieren. Maar liefst 1.7 miljoen Nederlanders heeft chronische nierschade. Minder zout eten helpt nierschade voorkomen. De Nierstichting en KHN willen daarom met de Restaurant Driedaagse naar voren brengen dat het belangrijk is om minder zout te eten. En dat je culinair kunt genieten van eten met minder zout; ook in de horeca. Bron: KHN/@FoodClicks Actie - De Nierstichting en KHN organiseren op 12, 13 en 14 maart voor de tweede keer de Nierstichting Restaurant Driedaagse.Tijdens deze drie dagen worden speciaal tasting-menu gepresenteerd, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Beide partijen willen met het evenement zo veel mogelijk mensen laten proeven hoe lekker eten met minder zout kan zijn. Aan de eerste editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse deden zo’n 100 restaurants mee, die zo’n 3500 gasten voorzagen van een zoutloze of zoutarme maaltijd. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “We hopen dat er dit jaar nog meer restaurants mee doen. Samen kunnen we laten zien dat we gezondheid van onze gasten hoog in het vaandel hebben. Daarom hebben we onlangs ook het Nationaal Preventieakkoord ondertekend.” Horecabedrijven zouden een bijdrage moeten leveren aan een gezonder Nederland, vindt KHN. Het gebruik van zout speelt daarin een belangrijke rol. Ook als mensen uit eten gaan. KHN roept daarom restaurants op om mee te doen aan de Nierstichting Restaurant Driedaagse.” Toolkit Deelnemende bedrijven krijgen o.a. een toolkit over minder zout promotiemateriaal, de planning op doordeweekse dagen en het digitale reserveringsysteem (Resengo) om meer gasten te trekken. De prijs en aantal gangen (minimaal 3) bepaal de ondernemer zelf. Maar deelname is vooral goed voor het eigen imago, benadrukt het KHN, omdat mensen worden gewezen hoe zij een gezondere levensstijl kunnen gaan leiden. Nierschade Bijna alle Nederlanders (85%) eten te veel zout; op jaarbasis gemiddeld een kilo te veel per persoon. En dat is erg slecht voor de nieren. Maar liefst 1.7 miljoen Nederlanders heeft chronische nierschade. Minder zout eten helpt nierschade voorkomen. De Nierstichting en KHN willen daarom met de Restaurant Driedaagse naar voren brengen dat het belangrijk is om minder zout te eten. En dat je culinair kunt genieten van eten met minder zout; ook in de horeca. Bron: KHN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht


Dirk Beljaarts neemt afscheid als Algemeen Directeur KHN

Persoonlijk – Dirk Beljaarts vertrekt nog voor de zomer na een periode van negen jaar bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Beljaarts begon zijn loopbaan bij KHN als lid van het Landelijk Bestuur en diende vervolgens de laatste vijf jaar als Algemeen Directeur. Hij vindt het nu voor een nieuwe uitdaging.

Lees bericht

Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht

Nieuw huurcontract voor winkel- en horecapanden

Winkelpanden – Branche- en werkgeversorganisaties hebben een nieuwe Huurdersvariant’ van het ROZ-model gemaakt. In het ROZ zijn de verhuurders vertegenwoordigd. Het model moet huurcontractbesprekingen tussen partijen evenwichtiger maken en onwenselijke situaties voorkomen.

Lees bericht


Horeca akkoord met cao-onderhandelingsresultaat

Horeca - KHN is samen met FNV Horeca en CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterbannen akkoord zijn met het eerder bekendgemaakte onderhandelingsresultaat. Daarmee is de nieuwe Horeca-cao een feit. De nieuwe Horeca-cao gaat per 1 januari 2024 in en loopt tot en met 31 december 2024.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid